Dlaczego konsumenci zmieniają sklep mięsny? - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Dlaczego konsumenci zmieniają sklep mięsny?

Dlaczego konsumenci zmieniają sklep mięsny?

Powodów takiej decyzji z pewnością jest wiele, jednak z naszych obserwacji i długoletniego doświadczenia, przedstawimy Państwu najczęstsze przyczyny, które powodują, że klienci odchodzą do konkurencji. Możemy wyodrębnić dwie sytuacje, które mogą mieć miejsce. Pierwsza to spontaniczna decyzja, podyktowana daną chwilą i mogą się na nią składać takie przyczyny jak:

-atrakcyjna promocja w konkurencyjnym sklepie 

Najbardziej przyciągają klientów promocje mięs, takich jak: schab, filet z kurczaka, łopatka, karczek, ćwiartka z kurczaka. Jeśli konkurencja dobrze komunikuje swoje promocje, w której główną rolę odgrywają właśnie wymienione elementy mięs, to jest duże prawdopodobieństwo, że nasz stały klient może się skusić. Jedną z tendencji dzisiejszych konsumentów jest właśnie brak lojalności. Klient potrzebuje dzisiaj dostać produkt szybko w najlepszej cenie!

- godziny otwarcia i miejsce

Kolejnym czynnikiem mogą być godziny otwarcia, gdyż wielu konsumentów jest zabieganych i spędzają w pracy coraz więcej czasu. W związku z tym zrobią zakupy w tym sklepie, który będzie dla nich dostępny  w godzinach popołudniowych, blisko trasy, którą podążają i np. z parkingiem.

- unikatowe gatunki mięs i wędlin

Obecnie klienci coraz więcej eksperymentują w kuchni i jeżdżą po świecie, dlatego w wolnej chwili chcą przywołać wspomnienia z odwiedzanych miejsc, szukają więc jagnięciny, baraniny różnego rodzaju steku np.: Ribeye, T-bone, Brisket i inne. Warto wziąć pod uwagę, że coraz więcej osób prowadzi różnego rodzaju diety.

- długa kolejka

Klienci są bardzo niecierpliwi i coraz mniej czasu poświęcają na zakupy. Dlatego, jeśli w sklepie jest powolna obsługa lub długa kolejka spowodowana, to klient może nie chcieć czekać, tylko postanowi zrobić szybkie zakupy u konkurencji. Warto jednak wziąć pod uwagę, że kolejka jest ważniejsza niż jej brak, dlatego każda kolejka jest wskazana, byle klient nie czekał zbyt długo i się nie nudził;

- polecenie sklepu konkurencji przez znajomych, sąsiadów

Marketing szeptany to bardzo silne narzędzie w sprzedaży. Jeśli nasz klient, nawet ten najbardziej zadowolony usłyszy lub przeczyta pozytywną rekomendację o sklepie konkurencyjnym, to jest duża szansa, że skorzysta i zechce sprawdzić. Druga decyzja tzw. świadoma zmiana polega na zupełnej rezygnacji z zakupów w danej placówce handlowej. Spowodowana jest ona stałą zmianą, na którą najczęściej wpływ mogły mieć takie aspekty jak:

- obojętność sprzedawcy

Ekspedientka czy też ekspedient to według opinii wielu osób najmocniejszy punkt, każdego sklepu. Jeśli sprzedawca jest niemiły, niezaangażowany, opryskliwy i lekceważący klientów to możemy być niemal pewni, że stracimy klientów na stałe, gdyż wzorowa obsługa klienta to dzisiaj standard;

- nieporządek, nieład i brud w sklepie oraz niezadbana sprzedawczyni lub sprzedawca

Większość klientów jest wzrokowcami i z całą pewnością widok śmieci, brudnych desek do krojenia, noży i szyb w ladzie nie będzie sprzymierzeńcem, a wręcz odstraszaczem. Nie wspominając już jaki efekt może przynieść widok zaniedbanego sprzedawczyni lub sprzedawcy, który podaje produkt bez rękawiczki lub rękoma z pierścionkami czy brudnymi i niezadbanymi paznokciami.

- nieświeży towar i nieporządek w ladzie

Tak jak wcześniej zostało wspomniane, konsumenci są wzrokowcami. Według wielu badań świeżość mięsa i wędlin oraz jego wygląd są kluczowymi czynnikami zakupowym. Dlatego ekspozycja i sprzedaż nieświeżych lub nieświeżo wyglądających produktów, to jeden z głównych powodów odpływu klientów. Dobrym rozwiązaniem jest każdego dnia popatrzeć na ladę i zadać sobie pytanie, czy kupiłabym / kupiłbym te produkty?

- zła jakość produktów

Klienci dzisiaj są bardziej świadomi tego, co kupują i jedzą. Skrupulatnie czytają etykiety i dopytują sprzedawcy, jaki jest skład wędliny, jaka zawartość mięsa, czy są konserwanty i kto jest producentem. Produkty, które sprzedajemy, świadczą przede wszystkim o firmie i osobach polecających, dlatego, jeśli w składzie wędlin znajdują się MOM, a na etykiecie wymienione są tajemniczo brzmiące nazwy, to można się spodziewać, że nasi klienci będą odchodzić. Dzisiaj w modzie jest jak najkrótszy skład i jak największa zawartość mięsa w mięsie.

- zbyt wysokie ceny

Oczywiste jest, że za dobry towar trzeba zapłacić więcej, ale nieuzasadnione wysokie ceny mogą zniechęcać klientów do zakupu i do opuszczania sklepu. Dlatego cena musi być adekwatna do jakości, a atuty na każdym przysłowiowym kroku podkreślane, aby klient był świadomy, za co płaci więcej.

Innymi i niemniej ważnymi powodami są: zbyt mały wybór produktów, lokalizacja — te najbardziej pożądane to obecnie centralne miejsca w osiedlach mieszkaniowych, targowiska, aleje i centra handlowe, czyli tam, gdzie jest klient i czuje się on wygodnie, warto też pomyśleć o parkingu, który jest przez wielu klientów wymieniany jako konieczny. Ponadto zbyt długie oczekiwanie, brak fachowej i merytorycznej wiedzy o produktach, godziny otwarcia, tutaj warto zwrócić uwagę na to, że wiele osób pracuje do późnych godzin popołudniowych. Niezachęcający wygląd sklepu z zewnątrz i ponure okno wystawowe, brak cen, brak dostępności składów, słabe i niedostateczne oświetlenie, nieatrakcyjny wygląd sklepu wewnątrz, brak opinii w internecie lub złe opinie.

Jeśli uda się Państwu wdrożyć, choć część najważniejszych aspektów i zadbać o nie z największą pieczołowitością oraz wyeliminować wszystkie negatywne, to będziecie mogli się cieszyć z obecności i zadowolenia obecnych klientów, a także pozyskać nowych.


Autor: Remigiusz Zagraba
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.