FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu


Mięsne gusta Polaków

Polacy jedzą coraz mniej wędlin. W 2012 roku produkcja wędlin, poza drobiowymi, zanotowała spadek o ok. 2 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Według danych Instytutu Ekonomiki Rolnictwa iGospodarki Żywnościowej spadek spożycia mięsa i wędlin w Polsce w latach 2012/2013 wyniósł ok. 8 proc. donosi raport przygotowany przez firmę Regis.

Na polskich stołach królują wędliny wieprzowe (86 proc. wskazań), zaś drobiowe wybiera 64 proc. badanych. Najpopularniejszą wędliną jest szynka (54 proc.) co potwierdza upodobania rodaków do tradycyjnych smaków.

Na duże zakupy „wędliniarskie”najwięcej badanych udaje się w piątek lub w sobotę, choć prawie połowa badanych kupuje wędliny raz w tygodniu, a co trzecie gospodarstwo domowe zaopatruje się w nie kilka razy w ciągu tygodnia. Z deklaracji respondentów wynika, że preferowanym miejscem zakupu wędlin są małe sklepy ogólnospożywcze (29 proc.), sklepy z wędlinami (21 proc.), sklepy firmowe producentów (19 proc.) oraz supermarkety (15 proc.).

54 proc. pytanych konsumentów zaznacza, że wędliny kupują głównie z myślą o śniadaniu, a wędlinę najczęściej wykorzystują do kanapek (87 proc.). Znacznie mniejszy odsetek badanych (22 proc.) zjada je na kolację. Bezspornie więcej wędlin zjadamy zimą, latem stawiamy na grillowane mięso i kiełbaski.

Zmieniła się natomiast świadomość konsumencka. Już ponad połowa badanych (52,2 proc.) zadeklarowała, że jeśli ma taką możliwość, to czyta etykiety produktów wędliniarskich. Potwierdzają to sprzedawcy i właściciele zakładów przetwórstwa mięsa.

- Ponieważ wybór wędlin jest duży, a trend na zdrowy styl życia dominujący, klienci chcą wiedzieć co kupują. Sprawdzone smaki typu kiełbasa krakowska sucha, jałowcowa, czy szynka kupowane są stale i z pełnym zaufaniem. Natomiast do nowości klienci podchodzą ostrożnie, pytają, chcą znać skład, proces produkcji i tu już oni zdecydują, czy w konsekwencji produkt będzie doceniony i znajdzie w stałej ofercie naszych wyrobów wędliniarskich– mówi pani Magdalena z ZPM Matthias na Lubelszczyźnie.

Okazuje się jednak, że nowości w branży są pożądane. Według raportu na nowe wyroby wędliniarskie zwróciło uwagę 44 proc. badanych. Okazuje się również, że marka nie jest dominującą kwestią przy wyborze wędlin.Podstawowe cechy produktów, które mogą zachęcać konsumentów do zakupów, to odczucia sensoryczne i jakość produktu. Najważniejszy dla badanych jest smak, następnie zawartość konserwantów, surowiec, z jakiego wykonany jest produkt, zawartość tłuszczu oraz preferencje rodziny. 

Zakład Przetwórstwa Mięsa "Matthias" Sp. z o.o. 

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.