Trzy najważniejsze cechy produktów, których szukają konsumenci mięsa i wędlin - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Trzy najważniejsze cechy produktów, których szukają konsumenci mięsa i wędlin

Dzisiejsi konsumenci mają szeroki dostęp do różnego rodzaju produktów mięsnych, w wielu kanałach dystrybucji. Sprawia to, że stają się oni coraz bardziej wymagający i świadomi tego, czego chcą i co lubią.

Są oni także coraz bardziej zabiegani, chętniej korzystają z oferty sklepów convenience czy on-the-go i mają coraz mniej czasu na uważne studiowanie każdego produktu, który ląduje w ich koszyku Wybierają zwykle to, co znają i lubią. Istnieją jednak pewne trendy, które od lat wykazują się stabilnością i przesądzają o tym, co cieszy się popularnością na rynku. Są to najpopularniejsze filtry, przez które konsumenci „przepuszczają” produkt, zanim zdecydują się na jego zakup. Zobacz, na co zwraca się największą uwagę!

 

1. Jakość

Nie odkryje Ameryki nikt, kto powie, że jakość produktów mięsnych stanowi jeden z kluczowych, o ile nie najważniejszy aspekt, na który zwracają uwagę konsumenci. Zdecydowana większość badań rynkowych potwierdza ten trend. Wysoką jakość produktów wędliniarskich przeciętny konsument zwykle rozumie jako mięsność wyrobów. Największą popularnością cieszą się te wędliny, które już na pierwszy rzut oka komunikują na swoim opakowaniu zawartość mięsa, np. „powyżej 90%”.

Innym aspektem, który podkreślają konsumenci, jest brak konserwantów. Niepożądana jest także obecność sztucznych dodatków smakowych. Glutaminian sodu i wszelkie „E” na etykiecie jedynie odstraszają potencjalnych nabywców. Jednocześnie wysoko ceniona jest naturalność, przejawiająca się krótkim składem produktu, czystą etykietą czy ekologicznym opakowaniem. Coraz więcej ludzi przyznaje, że czyta etykiety i zwraca uwagę właśnie na zawartość mięsa w produkcie, obecność niepożądanych składników, wartości odżywcze czy zawartość alergenów. Warto podkreślać wysoką jakość swoich wyrobów w punkcie sprzedaży!

      

 

2. Cena

Pomimo, iż wielu konsumentów podkreśla, iż to jakość produktów jest dla nich najważniejsza, analiza faktycznych koszyków zakupowych prowadzi do ciekawych wniosków – wyjątkową popularnością cieszą się wyroby przecenione i o niskiej cenie. Wynika to z faktu, iż ciągle znaczna część produktów mięsnych i wędlin w polskich gospodarstwach domowych kupowana jest przez przedstawicieli „starszych” pokoleń, dla których szczególnie ważna jest relacja ceny do jakości, tradycja i autentyczność. Konsumenci podkreślają, że poszukują produktów „wartych swojej ceny”. Często stoi to niejako w sprzeczności z deklaracjami konsumentów, potwierdzającymi iż to jakość przesądza o wyborze tego, co ląduje w koszyku. Wynika z tego, że odpowiednia kombinacja jakości składu produktu mięsnego oraz atrakcyjnej oferty cenowej może okazać się kluczem do sukcesu w sprzedaży.

          

 

3. Pochodzenie

Trend patriotyzmu zakupowego i lokalności od lat przybiera na sile. Inicjatywy takie jak marka Produkt Polski czy aplikacja Pola tylko potwierdzają to, o co rynek od lat pokazuje. Polacy uważają, że polskie produkty w niczym nie ustępują zagranicznym i jeśli mają wybór, to chętnie sięgają po produkty znad Wisły – nie tylko w kategorii mięsa i wędlin. Jednocześnie konsumenci cenią lokalność i lubią próbować lokalnych produktów, typowych dla poszczególnych regionów. Ważne jest także to, kto wyprodukował daną wędlinę i czy jest to producent znany i cieszący się renomą. W branży wędliniarskiej często właśnie zaufanie do marki przesądza o podjęciu decyzji zakupowej.

Przy przygotowywaniu strategii sprzedaży i promocji swoich wyrobów mięsnych warto też obserwować i wykorzystać rosnące trendy, takie jak opracowywanie całych linii produktów mięsnych dedykowanych konkretnym grupom nabywców. Zyskują na popularności produkty dla dzieci, produkty bez glutenu, wędliny dla wegetarian czy produkty exclusive/premium.

Personalizacja oferty – to czynnik, który pełni coraz ważniejszą funkcję!

Dziś częściej niż kiedykolwiek spotykana jest sytuacja, w której produkt sam w sobie odgrywa coraz mniejszą rolę – przecież praktycznie w każdym sklepie znajdziemy szynkę „babuni”, „swojską”, „wiejską”, „tradycyjną” czy „od szwagra”. Na tak konkurencyjnym rynku ważne jest więc to, jaką wartość dodaną oferuje produkt, co komunikuje na pierwszy rzut oka oraz jaką renomą cieszy się jego producent. Nie zapominajmy także o ogromnej sile polecenia produktu przez sprzedawcę oraz osobistych wcześniejszych dobrych doświadczeniach z produktem. Odpowiednia kombinacja powyższych elementów z pewnością zwiększy szanse na sukces rynkowy produktów mięsnych! 

        

www.brandnet.grupanomax.pl

Na podstawie –  raport Polska na Widelcu, Instytut GfK Polonia, opracowanie: Grzegorz Mech

 

Czytaj również:

 

Nomax Trading Sp. z o. o.


Autor: Materiał promocyjny firmy NOMAX TRADING

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.