FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu


UOKiK wydał zgodę na przejęcie Mili przez Eurocash

Działalność uczestników koncentracji pokrywa się w zakresie detalicznej sprzedaż artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku (AKCU). Przedsiębiorcy prowadzą zarówno sklepy tradycyjne o wielkości poniżej 350m2, jak i wielkopowierzchniowe (350-2000 m2). Eurocash jest organizatorem sieci sklepów detalicznych, m.in. Delikatesy CentrumGroszek, czy Lewiatan. Zajmuje się również sprzedażą hurtową AKCU. Właścicielem sieci Mila jest spółka Domelius z Cypru.

Postępowanie w tej sprawie zostało skierowane do drugiego etapu. Konieczne było przeprowadzenie badania rynku i oszacowanie udziałów przedsiębiorców w miejscach, gdzie ich działalność się pokrywa. UOKiK zapytał o to 16 konkurentów uczestników koncentracji. Potencjalne zagrożenia dla konkurencji mogły występować przede wszystkim na rynku detalicznej sprzedaży AKCU.

Analiza tej sprawy i dotychczasowe orzecznictwo urzędu pokazują, że konkurencja pomiędzy sklepami ma charakter asymetryczny. Placówki tradycyjne muszą rywalizować z  wielkopowierzchniowymi, które z kolei nie muszą się liczyć z konkurencją mniejszych sklepów. Sprzedawcy rywalizują ze sobą na lokalnych rynkach. Większe sklepy – na obszarze o promieniu do 10-15 minut jazdy samochodem. Teren rywalizacji pomiędzy tradycyjnymi sklepami wynosi do kilometra. To dlatego, że konsumenci robiąc zakupy w mniejszych placówkach zazwyczaj chcą dotrzeć tam pieszo w ciągu kilku lub najwyżej kilkunastu minut.

Z ustaleń urzędu wynika, że w żadnej miejscowości, gdzie działają placówki należące do Eurocash i Domelius nie dojdzie do ograniczenia konkurencji. Przedsiębiorcy będą musieli w tych miejscach konkurować z innymi sprzedawcami. Oznacza to również, że konsumenci będą tam mieli nadal duży wybór sklepów. Dlatego wydaliśmy zgodę na koncentrację – mówi wiceprezes UOKiK, Michał Holeksa.

Zgodnie z przepisami, transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.

 

Źródło: UOKiK 

 

Partner portal