Wędliny i mięso – lokalne, regionalne i tradycyjne dlaczego warto... - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Wędliny i mięso – lokalne, regionalne i tradycyjne dlaczego warto...

Portal FirmyMiesne.pl rozpoczął akcję pt. „Festiwal mięsnych produktów lokalnych, regionalnych i tradycyjnych”. Celem jest promowanie produktów lokalnych, regionalnych i tradycyjnych oraz  przekonanie odbiorców detalicznych, hurtowych oraz gastronomii do posiadania w swojej ofercie takich produktów. Stoisko mięso-wędliny to jedno z najważniejszych miejsc w sklepie, to tutaj klienci najczęściej  robią codzienne zakupy, zaopatrując się w wędlinę do kanapek, sałatek oraz mięso.

Bardzo często to, jak wygląda i jaki ma wizerunek stoisko mięsne, decyduje o sukcesie całego sklepu, jest to po prostu wizytówka. Dlatego warto mieć wyjątkowe i różnorodne stoisko.

Który właściciel sklepu, hurtowni, lokalu gastronomicznego nie chciałby mieć produktu, który uwielbiają klienci, po który wracają i o nim opowiadają znajomym? Taki sklep, hurtownia czy lokal gastronomiczny byłby nie tylko popularny, wyjątkowy, ale przede wszystkim przynosiłby firmie renomę i z całą pewnością korzyści finansowe. Wielu sprzedawcom niesłusznie wydaje się, ze rynek produktów mięsnych jest bardzo nasycony i trudno jest znaleźć produkt, który odniesie sukces na rynku sprzedażowym.  

Prawdą jest, że jedną z największych szans na powodzenie w dzisiejszych czasach ma rozwijanie „trendu produktu lokalnego, regionalnego, tradycyjnego”, czyli sprzedawanie produktu, który pochodzi z określonego regionu Polski, jest charakterystyczny, przede wszystkim smaczny i unikatowy. Posiadanie w swojej ofercie produktów, które  zwane są  tradycyjnymi, regionalnymi lub lokalnymi pozwoli wyróżnić się spośród konkurencji i zaproponować „coś innego” – bo właśnie dzisiaj klienci szukają takich produktów.

Wynika to z faktu, że konsumenci coraz częściej poszukują produktów charakterystycznych dla danego obszaru, po to, by poznawać rodzime tradycyjne smaki, producentów z określonego regionu oraz ich historię. Konsumenci doceniają wiele zalet produktów lokalnych m.in. jakość, wyjątkowy smak, sposób wytwarzania, historię, polskość i wiele innych, dlatego sklepy, hurtownie i rynek Horeca powinny mieć w swoim asortymencie takie produkty, zarówno ze swojego regionu, jak i produkty lokalne charakterystyczne dla innych obszarów kraju, co pozwoli urozmaicić ofertę sprzedaży, zbuduje korzystny wizerunek i przyciągnie nowych klientów.

Jak zalety żywności lokalnej dostrzegają Polacy? Opinia konsumentów, według badań agencji TNS na zlecenie Friends of The Earth Europe, rokuje bardzo optymistycznie dla produktów lokalnych. Aż 91% respondentów uważa, ze konsumpcja produktów lokalnych bardzo korzystnie wpływa na gospodarkę i zwiększa poziom zatrudnienia w regionie. Kolejną zaletą tej konsumpcji (oraz produkcji) jest zgodność ze środowiskiem, a także fakt, że spożywanie produktów lokalnych pozwala zachować zbilansowaną dietę.  Z badań wynika, że Polacy są bardzo świadomi wszelkich korzyści płynących z rozwoju regionalizmu w branży spożywczej, dlatego warto wprowadzać je do sprzedaży i promować ich walory.

Bardzo istotny wpływ na rozwój sprzedaży produktów lokalnych mają miejsca, w których najchętniej kupują Polacy. Otóż aż 96% badanych osób robi zakupy w najbliższym sklepie lub supermarkecie, natomiast 88% odwiedza lokalne rynki lub sklepy rolne. Priorytetowe podczas zakupów jest pochodzenie produktu, dlatego obywatele naszego kraju najchętniej kupują  polskie wyroby, jednak dostęp do tych produktów jest wyjątkowo trudny. W tym miejscu niezwykle istotna jest rola kupców, handlowców, którzy powinni udostępnić dostęp do tego asortymentu w każdym regionie Polski.

Z przeprowadzonych badań wynika także, że  brakuje odpowiednich informacji na temat lokalnej żywności oraz miejsc, gdzie można ją kupić. Dlatego bardzo ważne jest nie tylko wprowadzenie do sprzedaży takiej żywności, ale przede wszystkim właściwa promocja i reklama. 

Wbrew pozorom nie stanowi to nierealnego wyzwania, a jest doskonałą drogą do osiągniecia sukcesu w sprzedaży. Tym bardziej, że jak wskazują badania, Polacy są bardzo zainteresowani produktami lokalnymi, ponieważ świadomi są ich wartości, smakowych oraz jakościowych.

 

Autor: Remigiusz Zagraba

 

 

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.