Jakich argumentów użyć, aby usprawiedliwić podwyżkę mięsa i wędlin w sklepie mięsnym? - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Jakich argumentów użyć, aby usprawiedliwić podwyżkę mięsa i wędlin w sklepie mięsnym?

Na początku marca mogliśmy zaobserwować znaczne podwyżki cen mięsa, głównie drobiowego. Robiąc zakupy w osiedlowym sklepie mięsnym, mogłem przysłuchać się rozmową sprzedawczyń z klientami, którzy nie kryjąc swojego oburzenia i dezorientacji atakowali równie zdezorientowane sprzedawczynie, jakim skandalem jest fakt, że filet z kurczaka kosztuje 25 zł za kilogram, a jeszcze kilka dni temu ten sam filet kosztował ok. 17 zł / kg. 

Sprzedawczynie umiejętnie odpowiadały klientom, że one też są w szoku i nie mogły uwierzyć, przeglądając ceny na fakturze przy porannej dostawie, że z dnia na dzień ceny tak poszybowały w górę i chyba będzie wojna! Podkreślały, że w filet dzisiaj sprzedawany jest bez marży sklepowej, a całą winę przeniosły na anonimowych dostawców i producentów mięsa, gdzie odczuć można było pełną solidarność na linii sprzedawca-klient.

Oczywiście, co niektórzy ograniczali zakup lub go odroczyli, kwitując, że dzisiaj będą pierogi z serem zamiast kotleta drobiowego, bo nie zamierzają przepłacać. Tutaj mieliśmy do czynienia z sytuacją nadzwyczajną, nieznaną klientom - przynajmniej większości obecnej w sklepie.

A co zrobić, kiedy sytuacja ma inne podłoże niż koronawirus, kiedy galopują koszty stałe, pensje, surowiec i producenci są zmuszani ponieść ceny swoich artykułów, a klienci są przyzwyczajeni do swoich produktów i cen. Przede wszystkim klienta nie interesują argumenty jak powyżej, czyli: wszystko drożeje, my też musieliśmy podnieść ceny, rosną ceny mięsa, płace itd. podkreślam, dla większości klientów będzie to bez znaczenia. Odczytają to w prosty sposób, że teraz za kwotę, którą zwykle przeznaczają na zakup mięsa i wędlin-kupią mniej! Jest kilka scenariuszy takiej sytuacji i klienci mogą zachować się w następujący sposób:

a. nie zrobi to na nich większego wrażenia (część klientów);

b. kupią, ale poczują się źle i odczytają to, że sklep oferuje drogie produkty, które nie są warte ceny;

c. zrezygnują z zakupu;

d. kupią, ale ostatni raz w tym sklepie! Dobrym rozwiązaniem i zwiększającym szansę, że utrzymamy klienta, jest pokazanie wartości produktu-tym bardziej po podwyżce.

Argumentując np. jego wysoką zawartość mięsa, brak konserwantów i polepszaczy, wygodne i bezpieczne opakowanie, świeżość, a przede wszystkim jeszcze bardziej uwypuklić podejście do klienta oparte na życzliwości, uśmiechu, poradzie, dobrym słowie !

 


Autor: RZ.

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.