Bardzo duża część konsumentów woli rekomendacje od swoich przyjaciół i rodziny. Na tym właśnie polega istota programów poleceń: dzięki nim Twoi klienci stają się Państwa najlepszymi ambasadorami, co sprzyja poszukiwanią klientów!
Idealne działanie marketingowe dla lokalnych firm
Powszechnie wiadomo, że rodzina i przyjaciele są najbardziej wiarygodnym źródłem porad na temat produktu lub usługi. Dlatego właśnie programy poleceń są tak skuteczne, nagradzając klienta, który zachęcił czy polecił kolejnego. Polecenia pomagają również w generowaniu przekazu ustnego na temat sklepu mięsnego.
Warto się reklamować w odpowiedni sposób - może sponspring?
Programy polecające są żadko stosowane w branży mięsnej, a szkoda. Sponsoring jest idealnym rozwiązaniem dla małych firm, ponieważ pozwala na aktywne poszukiwanie nowych klientów bez konieczności wydawania dużych pieniędzy.
Zaoferuj coś specjalnego w zamian za sponsoring.
Istnieje wiele sposobów na nagradzanie klientów, którzy polecają swoich przyjaciół lub członków rodziny. Zadbaj o to, aby nagroda była realną korzyścią dla polecającego, w sytuacji win-win: może to być kupon rabatowy na przyszłe zakupy, kupon na cały asortyment lub na kategorię produktów, darmowe produkty lub degustację.
Aby uczynić sponsoring jeszcze bardziej atrakcyjnym, można również nagrodzić osobę sponsorowaną, ale generalnie ważniejsze będzie wynagrodzenie sponsora: w końcu to on wykonuje dla Państwa promocję.
Dobrze zaplanuj swój program sponsoringowy
W fazie przedsponsoringowej należy zacząć od zdefiniowania wymiernych celów tak jak w przypadku każdego działania marketingowego. Skalibruj nagrody i czas trwania oferty, a także umieść te informacje prawne w regulaminie programu poleceń, który powinien być udostępniony klientom na życzenie. Po zakończeniu programu sponsoringu warto przeanalizować wyniki, aby sprawdzić, czy cele zostały osiągnięte i zidentyfikować ewentualne niepowodzenia.
Uważajcie na sukces oferty
Aby Państwa program poleceń odniósł sukces, należy rozważyć wszystkie możliwości, w tym możliwość osiągnięcia bardzo dużej liczby poleceń. Czy był zbyt hojny z nagrodami? Czy zaangażowanych zostało wystarczająco dużo zapasów lub pracowników, aby obsłużyć nagrody i napływ klientów? Czy duża liczba kuponów lub darmowych usług nie wpłynie na obroty?
Można temu zaradzić, ograniczając ofertę do jednego poleconego na sponsora i ograniczając jej efekt w czasie. W ten sposób program sponsoringu może być ograniczony do kilku dni lub tygodni, w okolicach uruchomienia usługi lub specjalnego wydarzenia (Grillowanie, Boże Narodzenie, itp.).”