Skargi klientów w sklepie mięsnym. 5. praktycznych strategii - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Skargi klientów w sklepie mięsnym. 5. praktycznych strategii

Niezadowolony klient powie wielu osobom o swoim złym doświadczeniu. Z 84% ludzi ufa opinii przyjaciół i rodziny bardziej niż reklamie, ważne jest, aby każdy personel sklepu mięsnego wiedział, jak prawidłowo obsługiwać skargi klientów. Oto kroki, które należy wykonać.

1. Klient ma zawsze rację - nie kwestionuj reklamacji.

Większość ludzi raczej nie lubi narzekać, choć w Polsce jest to dość popularna opinia. To może być stresujące, a ludzie zazwyczaj nie lubią robić awantur, więc jeśli klient ma pretensje prawdopodobne jest on już bardzo zły. Odrzucając ich skargę, ryzykujesz, że dodasz oliwy do ognia. Może klient się myli, ale w tym momencie nie ma to znaczenia - przyznaj od razu, że pomożesz rozwiązać problem.

2. Przeprosiny.

Zanim rozwiążesz problem, zaproponuj proste, szczere przeprosiny. Najlepiej, gdyby pochodziła od kierownika lub właściciela sklepu, wtedy jest bardziej wartościowa. To rozładuje napięcie i sprawi, że klient będzie bardziej otwarty na omówienie opcji. Jedna z zasad mówi, że " Chcesz mieć rację, czy pieniądze?'.

3. Działanie.

Gadanie jest tanie, a klienci oczekują podjęcia działań. Jeśli skargi klienta są niewielkie, może wystarczy podjęcie drobnych działań. Na przykład, jeśli pomyliliśmy się i naliczyliśmy wyższą cenę, zwykle właściwe jest zapewnienie klientowi po obwiązującej na cenówce cenie, którą zbaczył klient. Jeśli jednak kupiony produkt jest np. nieświeży, darmowa kawa jest kiepskim rozwiązaniem za takie doświadczenie. W większości przypadków najlepszym rozwiązaniem jest pełny zwrot pieniędzy. Jest to cena, jaką trzeba zapłacić za to, że klienci nie rozgłaszają swoich złych doświadczeń, podarowanie dodatkowej porcji produktu za darmo, powinno usatysfakcjonować klienta.

4. Przekazanie zażalenia wszystkim pracownikom.

Ogólną zasadą jest, że wszyscy pracownicy powinni być przeszkoleni w zakresie rozpatrywania skarg klientów. Klienci nie chcą ponownie wyjaśniać problemu kierownikowi. Dlatego też pracownicy powinni być upoważnieni do bezpośredniego rozpatrzenia skargi lub przekazania jej w całości do kierownika. Wszelkie nowe wnioski wyciągnięte z niezadowolonego klienta powinny być przekazywane wszystkim pracownikom. Taka postawa z pewnością usprawni obsługę klienta w sytuacjach kryzysowych. 

5. Kontakt uzupełniający.

Klienci oczekują rekompensaty w przypadku reklamacji. Zazwyczaj nie oczekują jednak, że firma podejmie dalsze działania, aby potwierdzić, że są zadowoleni z rozwiązania. Rozmowa telefoniczna zamiast e-maila dodaje osobistego charakteru. Podjęcie dodatkowych kroków spowoduje prawdziwą pozytywną reakcję i może wyeliminować wszelkie zalegające urazy wobec firmy.

 

Jeśli zastosujesz się do tych kroków, jedynymi niezadowolonymi ludźmi będą Twoi konkurenci!”


Autor: Materiał promocyjny FirmyMiesne.pl

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.