Klientami sklepów mięsnych są zarówno osoby starsze, w średnim wieku, młodzież oraz dzieci. Osoby w podeszłym wieku oraz w wieku średnim, chętniej podczas zakupów wysłuchują porady sprzedawcy, co do asortymentu produktów jakim dysponuje sklep. Młodzież oraz dzieci bardziej polegają na własnym wzroku i opakowaniu, które chcą kupić.
zdj. freepik.com pvproductions
Podstawą sprzedaży asortymentu mięsnego dla dzieci jest oferowanie produktów z jak największą zawartością mięsa wysokiej jakości, pozbawionych substancji oznaczonych literą E czyli wzmacniaczy smaku, trifosforanów czy barwników.
Opakowanie to także spory ‘wabik’ dla dzieci, które często towarzyszom rodzicom podczas zakupów. Towar w kolorowym opakowaniu, z ładnie wyeksponowanymi elementami graficznymi przyciąga wzrok dziecka, co powoduje, iż rodzice często kupują pod naciskiem swoich pociech taki konfekcjonowany produkt.
Warto także wspomnieć o możliwości poczęstunku i degustacji dziecka, co może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie produktu. Sprzedawca może również zainteresować dziecko zadając mu pytanie o jego ulubionego bohatera z bajek. Po dokonaniu zakupu, by zachęcić do ponownych odwiedzin sklepu może dać dziecku drobny upominek.
Istotnym czynnikiem ułatwiającym sprzedaż może być także znajomość potrzeb dziecka przez sprzedającego. Zdarza się to, gdy klient przychodzi regularnie do sklepu z pociechą i kupuje często produkt z jednej kategorii mięsnej właśnie dla swojego dziecka. Sprzedawca może, w takim wypadku wskazać klientowi nowy produkt z tej samej kategorii, który także zasmakuje dziecku. Odpowiednie podejście sprzedającego do malucha wyrażające się empatią oraz zrozumieniem zachowania dziecka ma niebagatelne znaczenie , zwłaszcza gdy mama lub tata zastanawiają się nad wyborem produktu, lub dokonują ostateczne płatności za zakupiony towar.
Wreszcie, bardzo skuteczną metodą dokonywania zakupów z dzieckiem jest możliwie szybki wybór produktów, często dzięki uprzejmości klientów sklepu poza kolejką, co znacznie usprawnia ogólną sprzedaż w sklepie.