FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Ekspozycja produktów w sklepie mięsnym

Przy budowaniu właściwej ekspozycji w ladzie mięsnej należy pamiętać o tym, że dla klienta bardzo ważne jest pierwsze wrażenie wzrokowe. Dlatego ekspozycja musi być przede wszystkim obfita, estetyczna oraz zachęcająca do zakupu. Jednocześnie powyższa zasada sprawia, że obfitość oferty, jaka często występuje w tej kategorii, jest tak duża, że konsumentowi niezwykle trudno dostrzec produkty, których właśnie szuka. Jak zatem zadbać o odpowiednie nagromadzenie produktów, a jednocześnie sprawić by kupujący dostrzegł, to czego szuka na ekspozycji?

Podstawą jest odpowiednie wyróżnienie poszczególnych towarów. W tym celu powinno się układać obok siebie produkty o jak najbardziej zróżnicowanej barwie i jej odcieniu.

Towar należący do tego samego asortymentu produktowego powinno się grupować, grupując je, np. kiełbasy - szynki, produkty z drobiu – paczkowane – krojone lub całe; wieprzowina, wołowina, drób. Przy tak wydzielonym towarze, konsument szybciej dostrzeże konkretny produkt, którym jest zainteresowany. Dzięki temu nie będzie szukał produktu w ladzie. 

Klient czyta od lewej do prawej strony, dlatego należy zadbać, aby w ramach stref  i podstref produkty premium zawsze były umiejscowione po lewej stronie, najlepiej tuż przed osobą obsługującą, w miarę oddalania się od kasy cena produktów powinna się zmniejszać. Należy pamiętać również o etykiecie cenowej, która zawsze powinna być widoczna. 

Dodatkowo zarządzający i personel sklepu powinien również przywiązywać szczególną wagę do właściwego wystroju ekspozycji. Estetycznie zaaranżowane stoisko bardziej przyciąga klienta i skłania do zakupu. Jeśli brakuje miejsca w ladzie, warto skorzystać z oferty producentów, którzy często dysponują dodatkowymi ekspozytorami lub stojakami. Produkty, które nie wymagają ciągu chłodniczego, warto umieszczać na ladzie właśnie w takich ekspozytorach, co powoduje, że klient może je szybciej zauważyć i zdecydować się na zakup towaru, a sprzedaż takim produktów może zwiększyć znacząco wartość koszyka zakupowego.

W sklepach ogólnospożywczych z wydzielonym stoiskiem mięso wędliny stanowią jedną z najważniejszych kategorii. W takich sklepach często lepiej sprzedają się tradycyjne regionalne produkty gdyż to, co jest naturalne  oraz lokalne jest wyżej cenione przez konsumentów. 

W dużym sklepie, np. hipermarkecie, ilość miejsca na stoisku mięsnym pozwala na sprzedaż znacznie szerszej gamy produktów. Klienci poruszają się po sklepie w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Dlatego bardzo istotna jest kolejność produktów w ladzie. W klasycznym porządku powinny być wyeksponowane najpierw mięsa białe, a następnie czerwone. Kolejną kategorią powinny być wędliny (ułożenie w kolejności od najtańszych do najdroższych) i produkty premium. 

 

Autor: Materiał firmymiesne.pl, autor: Tomasz Kodłubanski, zdjęcie: pixabay.com

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.