Przy budowaniu właściwej ekspozycji w ladzie mięsnej należy pamiętać o tym, że dla klienta bardzo ważne jest pierwsze wrażenie wzrokowe. Dlatego ekspozycja musi być przede wszystkim obfita, estetyczna oraz zachęcająca do zakupu. Jednocześnie powyższa zasada sprawia, że obfitość oferty, jaka często występuje w tej kategorii, jest tak duża, że konsumentowi niezwykle trudno dostrzec produkty, których właśnie szuka. Jak zatem zadbać o odpowiednie nagromadzenie produktów, a jednocześnie sprawić by kupujący dostrzegł, to czego szuka na ekspozycji?
Podstawą jest odpowiednie wyróżnienie poszczególnych towarów. W tym celu powinno się układać obok siebie produkty o jak najbardziej zróżnicowanej barwie i jej odcieniu.
Towar należący do tego samego asortymentu produktowego powinno się grupować, grupując je, np. kiełbasy - szynki, produkty z drobiu – paczkowane – krojone lub całe; wieprzowina, wołowina, drób. Przy tak wydzielonym towarze, konsument szybciej dostrzeże konkretny produkt, którym jest zainteresowany. Dzięki temu nie będzie szukał produktu w ladzie.
Klient czyta od lewej do prawej strony, dlatego należy zadbać, aby w ramach stref i podstref produkty premium zawsze były umiejscowione po lewej stronie, najlepiej tuż przed osobą obsługującą, w miarę oddalania się od kasy cena produktów powinna się zmniejszać. Należy pamiętać również o etykiecie cenowej, która zawsze powinna być widoczna.
Dodatkowo zarządzający i personel sklepu powinien również przywiązywać szczególną wagę do właściwego wystroju ekspozycji. Estetycznie zaaranżowane stoisko bardziej przyciąga klienta i skłania do zakupu. Jeśli brakuje miejsca w ladzie, warto skorzystać z oferty producentów, którzy często dysponują dodatkowymi ekspozytorami lub stojakami. Produkty, które nie wymagają ciągu chłodniczego, warto umieszczać na ladzie właśnie w takich ekspozytorach, co powoduje, że klient może je szybciej zauważyć i zdecydować się na zakup towaru, a sprzedaż takim produktów może zwiększyć znacząco wartość koszyka zakupowego.
W sklepach ogólnospożywczych z wydzielonym stoiskiem mięso wędliny stanowią jedną z najważniejszych kategorii. W takich sklepach często lepiej sprzedają się tradycyjne regionalne produkty gdyż to, co jest naturalne oraz lokalne jest wyżej cenione przez konsumentów.
W dużym sklepie, np. hipermarkecie, ilość miejsca na stoisku mięsnym pozwala na sprzedaż znacznie szerszej gamy produktów. Klienci poruszają się po sklepie w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Dlatego bardzo istotna jest kolejność produktów w ladzie. W klasycznym porządku powinny być wyeksponowane najpierw mięsa białe, a następnie czerwone. Kolejną kategorią powinny być wędliny (ułożenie w kolejności od najtańszych do najdroższych) i produkty premium.