Każdy produkt ma swój cykl życia i nawet te najlepiej sprzedające się, które możemy nazwać „dojnymi krowami”, z czasem będą tracić swój udział w sprzedaży. Jakie zatem działania należy podjąć, aby przygotować dobry grunt dla tzw. gwiazd, które w przyszłości mogą zająć czołowe miejsce w ofercie? Wielu klientów poszukuje nowości, jednak przekonać ich do zakupu nowego produktu jest niezwykle trudno. Skąd zatem wziąć pomysły na taki asortyment, który będzie się dobrze sprzedawał, by klienci byli zadowoleni?
Najlepsze pomysły na produkty pochodzą z reguły od samych klientów, którzy często o nie pytają. W tym przypadku ważny jest dobry przepływ informacji pomiędzy sprzedawcami a osobami
decydującymi o zamówieniach. Drugim ważnym i cennym źródłem jest przedstawiciel handlowy, który z reguły jest dobrze poinformowany na temat tego, co i gdzie dobrze się sprzedaje.
Istotna jest także uważna obserwacja działań konkurencji.
Fot. Pixabay