Myśląc o sprzedaży wędlin i produktów mięsnych, trzeba koniecznie zastanowić się nad tym, czego oczekuje współczesny klient. W obecnym czasie ważnym kryterium decyzji zakupowych jest oszczędność czasu i wygoda. Dlatego dobrym pomysłem jest sprzedaż, która zdobywa coraz większą popularność, a mianowicie auto – sklep.
Wydaje się, że doskonałym rozwiązaniem jest inwestycja w obiekt ruchomy, czyli tzw. auto-handel, który jest interesującym sposobem na zaspokojenie potrzeb klienta oraz oryginalną promocję produktów firmy.
Co należy zrobić, aby sprzedawać produkty w obiekcie ruchomym?
- Zapewnić odpowiednią lokalizację, konstrukcję oraz utrzymanie czystości i stanu technicznego obiektu, aby uniknąć zanieczyszczenia, zwłaszcza przez zwierzęta i insekty.
- Zapewnić twoim pracownikom warunki do higienicznego mycia i suszenia rąk, przechowywania odzieży roboczej i osobistej, środków czystości i sprzętu porządkowego oraz korzystania z sanitariatu.
- Zapewnić odpowiedni wygląd powierzchnii mających kontakt z żywnością, tzn. muszą być w dobrym stanie, łatwe do czyszczenia i dezynfekcji; gładkie, zmywalne oraz odporne na korozję i wykonane z tworzyw nietoksycznych. Użycie innych materiałów jest dozwolone pod warunkiem, że spełniają podstawowe kryteria i można to udowodnić przed właściwymi organami.
- Pamiętać o czyszczeniu i dezynfekcji narzędzi pracy oraz sprzętu w odpowiednich warunkach. Także surowiec, z którego są wykonane musi być łatwy w utrzymaniu oraz odporny na korozję.
- Przechowywać mięso i wędliny w odpowiednich warunkach chłodniczych oraz posegregowane, w sposób umożliwiający monitorowanie temperatury i jej ewentualne zapisywanie.
- Utylizować niejadalne substancje i odpadki. Wymagana jest podpisana umowa z firmą specjalizującą się w unieszkodliwianiu odpadów spożywczych. Utylizacja odpadków musi odbywać się w taki sposób, aby nie stanowić bezpośredniego lub pośredniego źródła zanieczyszczenia.
- Przechowywać oraz usuwać płynne i stałe odpady spożywcze w higienicznych warunkach w specjalnie skonstruowanych, utrzymanych w dobrym stanie, szczelnie zamykanych pojemnikach.
- Pamiętać o podpisaniu umowy na korzystanie z łazienki pomiędzy prowadzącym obiekt a właścicielami innych obiektów w okolicy, które w łazienkę są wyposażone. Z uwagi na niewielką powierzchnię obiektu nie jest konieczne wydzielenie łazienki.
- Zapewnić odpowiednią ilość gorącej i zimnej wody pitnej. Nie jest wymagany dostęp do wody bieżącej.
- Uwaga! Koniecznie jest złożenie wniosku na 14 dni przed zamiarem rozpoczęcia działalności w Powiatowym Inspektoracie Sanitarnym właściwym dla siedziby twojej firmy. Obiekty ruchome podlegają zatwierdzeniu i wpisowi do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowego Inspektoratu Sanitarnego.
Przedsiębiorca, który spełni powyższe wymagania może otworzyć i prowadzić obiektu ruchomy inaczej zwany auto-handlem. Jest to z pewnością doskonale mobilne rozwiązanie dla producentów wędlin, którzy będą mogli dotrzeć do bardzo dużej liczby klientów. Z pewnością będzie to niezawodny sposób na zwiększenie zysków oraz promowanie firmy w różnych lokalizacjach. Auto-handel zapewni klientowi nie tylko stały dostęp do świeżych produktów na wyciągniecie ręki, ale możliwość obejrzenia, dotknięcia i posmakowania produktów mięsnych i wędlin tuż przed kupnem.