Trudny klient w sklepie mięsnym - rozwiązywanie problemów - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Trudny klient w sklepie mięsnym - rozwiązywanie problemów

Praca bezpośrednia z ludźmi oznacza również wiedzę, jak radzić sobie z trudnymi klientami. Nawet jeśli to nie Ty jesteś zaangażowany w sprawę, są to kluczowe momenty dla Twojej firmy: radzenie sobie z nimi może być okazją do zaprezentowania wysokiej jakości obsługi klienta. Skuteczna obsługa jest również najlepszym sposobem na podkreślenie pozytywnego wizerunku marki sklepu mięsnego.

 



Daj klientowi głos

Zacznij od zapewnienia klientowi przestrzeni do wyrażenia swojej frustracji. Czy to bezpośrednio w sklepie mięsnym, przez telefon lub e-mail, nigdy nie ignoruj klientów, poświęć im czas i słuchaj, co chcą Ci powiedzieć. Jeśli sytuacja ma miejsce w sklepie mięsnym, to warto zaprosić klienta na zaplecze lub inne miejsce, gdzie będą państwo mogli poczuć się bardziej komfortowo. 

Bądź zawsze nastawiony na rozwiązywanie problemu i staraj się zrobić to jak najszybciej. Jeśli jest taka możliwość, notuj wszystkie uwagi klienta, jego obiekcje i używaj parafrazy podczas takiego kontaktu. Zrozumienie sytuacji klienta jest tutaj kluczowe, warto też wcielić się w rolę rzecznika, co w ostatnim czasie jest dość popularne. Ważne jest, aby w przypadku naszej winy, przeprosić klienta za niedogodności i zaistniałą sytuację.

W niektórych przypadkach niezadowolenie klienta nie wynika z podejmowanych przez nas działań i może być wynikiem błędów dostawcy usług lub doręczyciela, który nie wykonał obiecanej usługi. Nawet jeśli uważasz, że nie ponosisz bezpośredniej winy, pokaż, że Twoja firma bierze na siebie odpowiedzialność, dając do zrozumienia, że niezadowolenie zostało usłyszane i zrozumiane.

Dostosowanie punktu widzenia

Radzenie sobie z niezadowolonym klientem wymaga czasem zmiany punktu widzenia: kiedy niezadowolenie jest silne, wychodzimy z kontekstu normalnych działań biznesowych. Należy pamiętać, że dzisiaj kluczową rolę odgrywają recenzje online, które klienci mogą opisywać w mediach społecznościowych, czy aplikacjach google, co w przypadku złej obsługi może mieć katastrofalny wpływ na Twoją reputację. Zawsze pokazuj, że jesteś gotowy do działania, aby zażegnać kryzys, co jest pierwszym krokiem do jego rozwiązania.


Przedstawić rozwiązanie

Po zidentyfikowaniu obiekcji wywołujących niezadowolenie należy zaoferować klientowi rozwiązania. Rozwiązania tego należy najpierw szukać w ramach zasad obowiązujących firmie. Podarowanie bonu, specjalnego rabatu czy gratisu często może uchronić przed ostrą krytyką na portalach społecznościowych.

Pokazanie trudnemu klientowi, że jesteś z nim, a nie przeciwko niemu, zapewnienie mu możliwości wysłuchania i wsparcia to klucze do uspokojenia sytuacji konfliktowej i przekształcenia jej w okazję do zademonstrowania wartości Twojej firmy. W dobie Internetu i sieci społecznościowych rozmowa z trudnym klientem jest wyzwaniem, którego żadna firma nie może lekceważyć.


Autor: Remigiusz Zagraba, zdj. Adobe Stock.

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.