Badania Carrefour Polska - jakie Polki i Polacy mają pany na Święta Bożego Narodzenia - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Badania Carrefour Polska - jakie Polki i Polacy mają pany na Święta Bożego Narodzenia

Carrefour postanowił zbadać plany Polaków na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia. U ponad 60% naszych rodaków w Wigilię pojawi się mniej niż 12 potraw, a na co trzecim stole dania dostosowane będą do szczególnej diety. Ponad ¼ Polaków planuje Wigilię ze skromnie zastawionym stołem, a decyzja ta podyktowana jest nie tylko rosnącymi cenami żywności, ale także chęcią przeciwdziałania marnotrawstwu jedzenia. Przedstawiamy szczegóły badania zrealizowanego przez instytut Kantar dla Carrefour Polska.

Święta w towarzystwie

Okres Bożego Narodzenia niezmiennie kojarzy się ze spotkaniami w gronie najbliższych. Większość osób planuje w tym roku podtrzymać tradycję wspólnego świętowania – najwięcej osób przewiduje, że przy wigilijnym stole spotka się w gronie od 3 do 5 osób (38% respondentów) albo od 5 do 8 osób (31%). Jedna piąta badanych Polaków zakłada spędzenie tego czasu w większej, co najmniej 9-osobowej grupie (21%). Jedynie co dziesiąty badany przygotowuje się na bardziej kameralne, dwuosobowe (9%) lub samotne (2%) święta.

Co znajdziemy na wigilijnym stole?

W tym roku tradycję 12 wigilijnych dań planuje utrzymać co czwarty Polak (27%), a na co dziesiątym świątecznym stole znajdzie się wręcz jeszcze więcej dań (11%). Najczęściej jednak zakładamy bardziej skromne świętowanie – 38% respondentów przygotuje od 6 do 10 dań, zaś aż jedna czwarta Polaków zadowoli się wieczerzą składającą się z od 1 do 5 dań (26%). 

W świątecznym jadłospisie niemal co trzeci badany (31%) przewiduje potrawy dostosowane do specyficznej diety. Najczęściej postawimy na dania wegetariańskie (17%) lub o niskim indeksie glikemicznym (11%), ale Polacy będą świętować również przy daniach bezglutenowych, wegańskich lub bezlaktozowych (po 5%). 

– Wyniki badania potwierdzają, że zmiana nawyków żywieniowych Polaków jest faktem – mówi Justyna Orzeł, Wiceprezes, Dyrektor HR i Sekretarz Generalna Carrefour Polska.

– Po wyborach naszych klientów możemy stwierdzić, że nie jest to zjawisko chwilowe, okazjonalne, lecz stały trend dotyczący zarazem zakupów codziennych, jak i świątecznych. Polacy coraz chętniej sięgają po opcje wegetariańskie, wegańskie czy bio, a rolą sieci handlowych jest zapewnienie im jak najszerszej oferty. Jako międzynarodowa sieć Carrefour ma szczególną możliwość dostarczenia klientom wyjątkowo różnorodnego asortymentu, od wysokiej jakości warzyw od lokalnych dostawców, po specjalności kuchni z innych krajów. Dzięki temu w naszych sklepach coś dla siebie znajdą zarazem osoby przygotowujące dania tradycyjne, jak i klienci, którzy szukają specyficznych produktów. W sklepach Carrefour Polska obecnie można wybierać spośród już ponad 400 wegańskich lub wegetariańskich produktów spożywczych, w tym ponad 30 wysokiej jakości produktów marki własnej, a oferta produktów bio przekracza ponad 2900 pozycji. Specjalnie na święta do wybranych hiper- i supermarketów trafiły porcje karpia z polskiej hodowli bio. Taka stała aktualizacja oferty jest spójna z naszym celem zostania globalnym liderem transformacji żywieniowej.

Ponad połowa badanych zakłada, że tegoroczne święta będą równie obfite co zeszłoroczne (61%). Ponad ¼ Polaków planuje jednak Wigilię z bardziej skromnie zastawionym stołem (27%). Co ciekawe, decyzja o mniejszej ilości jedzenia na święta jest motywowana dwoma równie mocnymi powodami. Polacy kierują się przede wszystkim rosnącymi cenami żywności (60%) oraz chęcią niemarnowania jedzenia (58%), ale ważnymi powodami są również mniejsza liczba gości (20%) oraz troska o środowisko (11%). 

– Jesteśmy świadomi potrzeb naszych klientów, dlatego dokładamy wszelkich starań, by osobom odwiedzającym nasze sklepy zapewnić jak największe możliwości zakupowe, oczywiście przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Z jednej strony przygotowaliśmy serię akcji promocyjnych, dzięki którym popularne produkty spożywcze będą jeszcze bardziej dostępne. Zarazem zapewniamy dostęp do szerokiej gamy produktów na wagę, by klienci mogli zakupić dokładnie tyle, ile potrzebują. We wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour od dłuższego czasu zachęcaliśmy do korzystania z opakowań wielorazowego użytku i wrócimy do promowania takiego rozwiązania, gdy tylko sytuacja pandemiczna na to pozwoli. We wszystkich naszych sklepach niezmiennie dbamy o zachowanie wszelkich wytycznych sanitarnych, by zakupy odbywały się w sposób komfortowy i bezpieczny – dodaje Justyna Orzeł.

Nie chcemy marnować jedzenia

Po zeszłorocznych świętach ponad 1/3 Polaków (38%) stanęła przed koniecznością zrobienia czegoś z niezjedzoną żywnością. – Przeciwdziałanie marnotrawstwu jedzenia pozostaje dla nas priorytetem, z którym staramy się zmierzyć m.in. poprzez globalny program STOP Marnotrawstwu prowadzony od 2013 roku – zaznacza Justyna Orzeł. – W ramach naszej odpowiedzialności społecznej prowadzimy akcje edukacyjne dla klientów oraz firm. To również wspieranie innowacji z tego zakresu, czego przykładem jest tegoroczny grant Fundacji Carrefour dla Kumin.sys, systemu IT dla sektora HoReCa, który umożliwia mierzenie ilości, struktury, przyczyn oraz wartości marnowanego jedzenia, rozwijanego przez firmę Venturis HoReCa. 

W przypadku domowego jedzenia świątecznego najczęstszym rozwiązaniem było dojadanie resztek przez kolejne dni (68%) oraz zamrażanie na potem (55%). Choć wiele osób kojarzy okres świąteczny z transportem słoików z jedzeniem, jedynie 17% respondentów przyznało się do oddania świątecznych potraw. Pomimo rosnącej popularności trendu Zero Waste w zeszłym roku w co 10. polskim domu jedzenie pozostałe po świętach po prostu wyrzucono do śmieci.

 

Opracowanie powstało na podstawie badań przeprowadzonych przez Kantar dla Carrrefour Polska, 2021, N=3670


Autor: Materiał promocyjny Carrefour Polska

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.