Carrefour przeprowadza badanie "Opinie konsumentów wielkomiejskich na temat żywności i żywienia". Kraków na pierwszym miejscu! - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Carrefour przeprowadza badanie "Opinie konsumentów wielkomiejskich na temat żywności i żywienia". Kraków na pierwszym miejscu!

Krakowianie częściej niż mieszkańcy innych polskich miast kupują żywność opatrzoną informacją, że pochodzi od lokalnych producentów: aż 65% z nich kupuje takie produkty. Dla porównania, w innych miastach 51% konsumentów kupuje żywność, która ma lokalne pochodzenie - wynika z badania „Opinie konsumentów wielkomiejskich na temat żywności i żywienia” przeprowadzonego w lipcu 2014 roku przez TNS Polska na zlecenie Carrefour w pięciu największych miastach w Polsce, w tym w Krakowie.

Krakowscy respondenci wyróżniają się na tle mieszkańców innych aglomeracji, nie tylko jeśli chodzi o stosunek do żywności lokalnej - również częściej niż na przykład respondenci z Warszawy utożsamiają z żywnością zdrową żywność produkowaną w sposób tradycyjny, donosi pressroom marketu. W Warszawie produkty wytwarzane w taki sposób postrzegane są jako zdrowe jedynie przez 6% badanych, w Krakowie aż przez 17%. Prof. dr hab. Krystyna Gutkowska z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie uważa, że może to odzwierciedlać fakt, iż mieszkańcy Krakowa są zaliczani do tej części społeczeństwa polskiego, która charakteryzuje się większym poziomem tradycjonalizmu i jest bardziej religijna, co ze sobą wyraźnie współgra.

Podobnie natomiast kształtują się opinie mieszkańców dużych polskich miast jeśli chodzi o walory, które cenią    w żywności. Dla krakowian, tak jak dla pozostałych respondentów, najważniejsze jest, aby żywność była smaczna (89% wskazań), nie zawierała szkodliwych składników (83% wskazań), wpływała na dobry stan zdrowia (77%)      i poprawiała kondycję zdrowotną (72%). Krakowscy respondenci częściej niż inni zgadzali się, że żywność powinna być warta pieniędzy, które za nią płacą (74% wskazań w Krakowie, 65% w innych miastach), a także, że cenią w produktach spożywczych brak zawartości sztucznych dodatków (74% krakowian, 65% mieszkańców innych miast) i odpowiednią wartość odżywczą (70% krakowskich respondentów, 61% pozostałych).

Badanie na temat żywności i żywienia przeprowadzone zostało w ramach kampanii Carrefour „Z miłości do Zdrowia”, która jest odpowiedzią na potrzeby Polaków przywiązujących coraz większą wagę do prawidłowego odżywiania. W ramach kampanii Carrefour rozszerza ofertę produktów ekologicznych czy ofertę wyselekcjonowanych produktów „Jakość Carrefour”. Certyfikowane produkty ekologiczne, bezglutenowe, sojowe, o obniżonej zawartości kalorycznej oraz dla diabetyków, klienci znajdą w specjalnie oznaczonej strefie „Świat Zdrowia” w wybranych sklepach Carrefour w Krakowie oraz w Warszawie. Dodatkowo w czasie trwania kampanii sieć wesprze wydarzenia sportowe i zorganizuje akcje edukacyjne na temat zdrowego odżywiania na terenie całego kraju, w tym także w Krakowie.

Kampania „Z miłości do Zdrowia” to również wsparcie lokalnych producentów oraz współpraca z producentami regionalnej żywności tradycyjnej. Carrefour współpracuje z ok. 400 lokalnymi dostawcami, którzy dostarczają do najbliższych sklepów sieci m.in. pieczywo i produkty mleczne.

W odpowiedzi na duże zainteresowanie krakowian żywnością lokalną, dyrektorzy sklepów Carrefour w Krakowie będą rozwijać współpracę z lokalnymi dostawcami, którzy oferują m.in. wędliny, ryby, warzywa, owoce oraz nabiał. Jednocześnie celem Carrefour jest pozyskiwanie nowych dostawców, którzy mogą zaoferować wysokiej jakości lokalne, tradycyjne specjały produkowane przy użyciu dawnych metod.

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.