Dostawcy Grupy Carrefour będą zobowiązani do obniżenia emisji dwutlenku węgla - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Dostawcy Grupy Carrefour będą zobowiązani do obniżenia emisji dwutlenku węgla

Grupa Carrefour zobowiązuje swoich dostawców brandowych, działających w ramach paktu na rzecz transformacji żywieniowej, do obniżenia emisji dwutlenku węgla. Do 2030 roku poziom rocznych emisji CO2 w łańcuchu dostaw ma zostać obniżony o 20 megatony. W celu śledzenia realizacji założeń zostanie uruchomiona platforma online, rozwijana wspólnie z PepsiCo i ponad dwudziestoma międzynarodowymi dostawcami Carrefour.

Nowa inicjatywa wpisuje się w ogłoszony przez Grupę Carrefour w październiku ubiegłego roku plan osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. Wśród planowanych rozwiązań jest m.in. wykorzystywanie od 2030 roku w sklepach i magazynach prądu pochodzącego wyłącznie z odnawialnych źródeł oraz postawienie na wyłącznie naturalne czynniki chłodnicze. Poprzez nową kampanię sieć bierze odpowiedzialność również za emisję dwutlenku węgla związaną z wytwarzaniem produktów, które są sprzedawane w jej sklepach. Stanowi to bowiem największą część emisji powiązanej z działalnością Carrefour. 

Proces obniżania emisji CO2 będzie na bieżąco monitorowany z pomocą nowej platformy online dostępnej pod adresem 20megatons.com, na której dostawcy sieci będą mogli raportować postęp swoich prac oraz dzielić się autorskimi rozwiązaniami prowadzącymi do obniżenia emisji. Narzędzie zostało wypracowane przez roboczą grupę ds. klimatu działającą w ramach paktu na rzecz transformacji żywieniowej, koordynowaną przez Carrefour i PepiCo. Wśród podmiotów współpracujących w ramach tej grupy znalazły się firm Beiersdorf, Bel, Carambar & Co, Coca-Cola, Danone, Essity, Heineken, Henkel, Innocent, JDE, Johnson & Johnson, Kellogg’s, Kimberly-Clark, L’Oréal, Mars, Nestlé, Procter & Gamble, Reckitt, Savencia, Soufflet oraz Unilever.

Do rozwoju narzędzia zaproszono również niezależnych ekspertów, którzy zadbali o opracowanie metodologii raportowania oraz platformy dla dostawców. Pierwsze wyniki kampanii Carrefour zamierza ogłosić w maju 2022 roku. 

– Misją Carrefoura jest zostanie liderem ogólnodostępnej transformacji żywieniowej. Współpraca z PepsiCo i ponad 20 naszymi dostawcami nad stworzeniem platformy przybliża nas do osiągnięcia celu neutralności klimatycznej – mówi Carine Krause, Executive Director of Egnagement Grupy Carrefour. 

– Naszą planetę dotyka kryzys środowiskowy, a na zmiany klimatyczne nie ma szczepionki – mówi Silviu Popovici, CEO PepsiCo Europe. – Szeroka współpraca w ramach branży spożywczej jest konieczna, by odpowiedzieć na ten kryzys. Współpraca z Carrefour nad inicjatywą 20 Megatons to dla nas powód do dumy, wpisujący się w nasze globalne zobowiązanie osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. Dzięki współpracy Carrefour i PepsiCo nad koordynacją prac grupy roboczej ds. klimatu możemy korzystać z naszych doświadczeń w redukcji gazów cieplarnianych i tym samym usprawniać tok prac. 

Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju

Carrefour od lat działa globalnie na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi. Jeszcze przed konferencją klimatyczną ONZ COP26 dołączył do kampanii Race to Zero, skierowanej do przedsiębiorstw, regionów, miast i władz państwowych działających na rzecz osiągnięcia neutralności klimatycznej najpóźniej do 2050 roku. Carrefour koncentruje się również na popularyzacji transformacji żywieniowej, co już w 2019 roku doprowadziło do zawiązania paktu między Carrefour a współpracującymi z nim przedsiębiorstwami. Inicjatywa koncentruje się na czterech głównych obszarach branży spożywczej: klimacie, zdrowiu i odżywianiu, pakowaniu i bioróżnorodności. Rozszerzeniem działań jest konkurs European Food Transition Awards, zorganizowany po raz pierwszy przez Carrefour w 2021 roku, który ma na celu docenienie produktów, które są wzorem zrównoważonego rozwoju i zdrowych wyborów żywieniowych.


Autor: Materiał prasowy Carrefour Polska

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.