Organizacja ds. promocji francuskiego drobiu APVF (Association pour la Promotion de la Volaille Française) jest zaniepokojona rosnÄ…cym importem drobiu, informuje FAMMU/FAPA.
WedÅ‚ug danych tej organizacji, obecnie 40% miÄ™sa kurczÄ…t i indyków spożywanego we Francji pochodzi z innych krajów. W wiÄ™kszych francuskich supermarketach, udziaÅ‚ importowanego drobiu jest niższy i wynosi 13%. Wynika to z wymogu oznakowania drobiu z produkcji krajowej od lutego 2014 r. Oznakowanie takie bÄ™dzie również wymagane w caÅ‚ej UE od 1 kwietnia br., lecz nie bÄ™dzie ono obowiÄ…zkowe w stosunku do przetworów, jak np. produkty gotowe do spożycia, saÅ‚atki czy kanapki.
Producenci przetworzonej żywnoÅ›ci we Francji zużywajÄ… do 60% importowanego miÄ™sa kurczÄ…t i indyków. W restauracjach francuskich udziaÅ‚ ten wzrasta nawet do 80%. APVF chce przekonywać lokalnych producentów i konsumentów do wiÄ™kszego spożywania francuskiego drobiu. Jest to jedyny gatunek miÄ™sa którego konsumpcja systematycznie roÅ›nie. W 2014 r. spożycie miÄ™sa i produktów drobiowych we Francji wzrosÅ‚o wobec 2013 r. o 2,4%.