Siła marki narodowej w promocji zagranicznej, storytelling jako sposób tworzenia relacji między marką a konsumentem oraz rola nowoczesnego wzornictwa w budowaniu rozpoznawalności marki to tematy drugiej Strefy Inspiracji Agencji Rynku Rolnego. Wykłady i panel dyskusyjny odbyły się
27 października w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Do udziału w spotkaniu zostali zaproszeni przedsiębiorcy branży rolno-spożywczej, związki
i organizacje branżowe oraz producenci rolni, dla których po raz drugi zorganizowane zostało szkolenie służące podnoszeniu kompetencji w zakresie skutecznej promocji.
Spotkanie otworzył Sekretarz Stanu w MRiRW Jacek Bogucki, który podkreślił ważną rolę wspólnej pracy między resortem a branżą na rzecz promocji polskiego rolnictwa. Prezes ARR Łukasz Hołubowski przybliżył ideę Strefy Inspiracji ARR:
– To projekt dedykowany przedsiębiorcom, dla których ARR będzie przygotowywać wykłady na temat marketingu, promocji, nowe raporty i badania, poruszać zagadnienia istotne dla rozwoju rynku rolno-spożywczego zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Na pytanie, jak polscy przedsiębiorcy branży rolnej powinni promować się za granicą: czy jako marka, czy jako kraj, odpowiedziała Monika Tyska, Dyrektor BWE ARR. W prezentacji podkreśliła rosnące znaczenie marki państwa, która w opinii zagranicznych konsumentów oznacza np.: jakość. Tym samym bazując na przykładach i efektach promocji rolnictwa Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii, warto występować pod jednym szyldem i wspólnie budować wizerunek polskiego rolnictwa.
Druga prezentacja została poświęcona najmodniejszej w ostatnich dwóch latach metodzie marketingowej jaką jest Storytelling. Paweł Kocon, Dyrektor BRR ARR, opowiedział, jak dziś powinien wyglądać sposób docierania do wybranych grup docelowych i dlaczego w procesie zakupowym coraz większe znaczenie ma zmiana postaw konsumentów.
W panelu dyskusyjnym poświęconym wzornictwu dr Konopka (Adjunkt ASP, prowadzi Pracownię Projektowania Opakowań i Marek) oraz W. Grzeluszka (grafik/projektant opakowań) pokazali, jak zmiana opakowania i etykiety może wielokrotnie zwiększyć sprzedaż.
Źródło: ARR