Głównym jej celem jest przeprowadzenie bezpośrednich rozmów na temat dostępu polskich produktów rolno-spożywczych do rynku USA.
Strona polska zainteresowana jest m.in.: zakończeniem procedury dostępu produktów drobiowych z Polski do rynku USA, ustaleniem możliwości przyśpieszenia procedury zatwierdzenia eksportu jaj kurzych i przetworów jajecznych, ustaleniem możliwości rozpoczęcia eksportu mięsa wołowego, przyspieszeniem procedury dotyczącej dopuszczenia do rynku USA polskich jabłek (liczymy nauruchomienie eksportu w 2016 r.) oraz promocją polskich produktów rolno-spożywczych w środowiskach biznesowych (dystrybutorzy i importerzy żywności oraz stowarzyszenia branżowe).
W latach 2015-2018 na rynku USA będą realizowane dwa programy promocji europejskich produktów rolnych w ramach mechanizmu WPR „Wsparcie działań promocyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. Programy dotyczące promocji mięsa i produktów ekologicznych skierowane będą do m. in. konsumentów detalicznych, odbiorców profesjonalnych jak również dziennikarzy i liderów opinii publicznej na rynku amerykańskim.
Program „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” obejmuje promocję świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów spożywczych wytwarzanych na bazie tych produktów. Program realizowany jest na wniosek Unii Producentów i Przedsiębiorców Przemysłu Mięsnego - UPEMI. Agencja Rynku Rolnego zawarła również umowę z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia” na realizację kampanii „Ekoeuropa – jakość i tradycja” m. in. na rynku USA.
Aktualnie 68 polskich zakładów mleczarskich posiadają uprawnienia do eksportu na rynek amerykański. Podmioty dokonujące wywozu produktów mleczarskich do USA muszą spełnić wymóg rejestracji na stronie Agencji ds. Żywności i Leków (FDA), istnieje również obowiązek uprzedniego notyfikowania wysyłek.
Źródło: MRiRW