Kampania piłkarska sieci sklepów Biedronka „Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową" została uhonorowana złotą nagrodą Effie Awards w kategorii kampanie długoterminowe. To już piąta statuetka Effie Awards i pierwsza złota zdobyta przez sieć Biedronka, informuje biuro prasowe sklepu.
Effie Awards nagradza i promuje kampanie marek, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania komunikacyjne oraz wysokie wyniki biznesowe. Podczas tegorocznego konkursu jury postanowiło przyznać złotą statuetkę Effie sieci sklepów Biedronka za kampanię „Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową” w kategorii kampanii długoterminowe (long term marketing excellence). W swoim uzasadnieniu jury konkursu napisało:
Wciągnęli nas umiejętnie we wsparcie sprawy beznadziejnej, czyli naszej ukochanej drużyny narodowej w piłce nożnej. Ponad 55% pytanych uważało ich za sponsora UEFA Euro 2012, którym nie byli. Prześcignęli wszystkich oficjalnych partnerów UEFA. Twierdzą, że między innymi dzięki tym działaniom pozyskali nowych, zamożniejszych klientów i uzyskali znaczące wzrosty sprzedaży. Do tego jeszcze wypromowali nową gwiazdę polskiego footballu – Adamiakową.
Kampania „Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową” związana jest z tytułem Oficjalnego Sponsora Piłkarskiej Reprezentacji Polski, jaki Biedronka posiada od 2010 roku. Jej założeniem było wspieranie polskiej reprezentacji oraz zachęcanie wszystkich do wspólnego kibicowania. W ramach kampanii powstały spoty telewizyjne i radiowe oraz materiały prasowe i bilboardy z udziałem ówczesnego trenera reprezentacji Franciszka Smudy, ówczesnego kapitana Jakuba Błaszczykowskiego oraz rodziny Adamiaków. Za koncepcje i realizację kampanii odpowiedzialne były agencje Ogilvy&Mather i Duda Polska, zaś za zakup mediów dom mediowy MEC.
Już w 2012 roku kampania „Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową" zyskała uznanie i została uhonorowana srebrną Effie Awards w kategorii "Retail". Wcześniej natomiast jury Effie Awards dwukrotnie nagrodziło srebrną statuetką sieć sklepów Biedronka za kampanię „Produkty z Biedronki polecają się na…”. W ubiegłym roku sieć otrzymała również srebrne Effie za kampanię „Daj się zaskoczyć jakością Biedronki”.
Effie to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów marketingowych, cenionych na całym świecie. Został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce od 1999 r. posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Polska jest obecnie jednym z 40 krajów na świecie, w których organizowany jest konkurs.