Polski sklep mięsny w XXI wieku - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Polski sklep mięsny w XXI wieku

fot. AdobeStock
Polski sklep mięsny w XXI wieku. 

Prowadząc sklep czy też stoisko mięsne, każdy właściciel stoi przed wielkim i trudnym wyzwaniem. Dzisiaj, aby przetrwać na rynku trzeba, wznieś się ponad przeciętność, a w przypadku chęci rozwoju trzeba być kreatywnym i innowacyjnym, oczywiście z umiarem, bo Polki i Polacy cenią tradycję! 

Wiele badań pokazuje, że Polacy najchętniej kupują mięso i wędliny w specjalistycznych sklepach mięsnych, choć rola dyskontów z każdym rokiem rośnie. Właściciele sklepów mięsnych, jeśli chcą przynajmniej utrzymać się na rynku, powinni zaproponować ciekawszą propozycję, dzięki czemu mogą zdobyć przewagę konkurencyjną. 

Obecny kształt sklepu mięsnego będzie się zmieniał i ten proces się już rozpoczął, ale firmy, które zainicjują zmiany i będą je wdrażać, mogą zacząć się rozwijać i przyciągać nowe generacje klientów, którzy są dużo bardziej wymagający niż BB czy X. 

To, co z pewnością wyróżni specjalistyczny sklep w XXI w. to ciekawa i różnorodna oferta mięsa i wędlin oparta na wysokiej jakości, i jak najświeższe - najlepiej jeszcze gorące. Taka propozycja asortymentowa powinna być przede wszystkim różnorodna i nie powinno zabraknąć w niej wieprzowiny, wołowiny, cielęciny, kurczaka, indyka, gęsiny, kaczki czy też jagnięciny. Oczywiście nie muszą być one wszystkie dostępne codziennie w sprzedaży, ale warto komunikować klientom ich dostępność w poszczególne dni z wyprzedzeniem. 

Jednym z najważniejszych aspektów, a nawet najważniejszym i decydującym w ogromnej mierze o porażce czy sukcesie sklepu jest obsługa. To dzięki profesjonalnemu personelowi można z powodzeniem rozwijać sklep, powodować zadowolenie klientów i kreować pozytywny wizerunek placówki handlowej. Jak zatrudniać i przygotować pracowników obsługi klienta opowiemy w kolejnych odcinkach z serii „Sklep mięsny wizytówką polskiej branży mięsnej w XXI w.". 

Kolejnym ważnym czynnikiem jest propozycja wartości, czyli to coś, co wyróżni sklep mięsny i jest konkretną korzyścią dla klientów, a może to być np. prozdrowotny produkt, innowacyjna obsługa klientów, specjalne opakowanie, atrakcyjna cena przy zachowaniu najwyższej jakości, wygoda robienia zakupów, dostępność, wydłużone godziny otwarcia. Propozycji wartości może być kilka, ważne jest, aby spełniać dane obietnice. 

Lokalizacja i wystrój sklepu może opowiadać historię i powoduje pierwsze wrażenie, buduje wizerunek, zaufanie i markę sklepu. Dobrze jest popatrzeć na sklep z zewnątrz i wewnątrz i zadać sobie ważne pytanie, czy zrobiłabym / zrobiłbym tutaj zakupy? Dobrze jest też odwiedzić sklepy konkurencji, aby przeprowadzić tzw. benchmarking. 

Warto podkreślić, że specjalistyczny sklep mięsny w XXI w. to nie tylko punkt sprzedaż mięsa i wędlin, to coś znacznie więcej. 

Może miejsce spotkań sąsiadów przy wspólnym śniadaniu, obiedzie czy kolacji ? Może ciekawe eventy, zabawy, konkursy czy też warsztaty? Ograniczeniem może być tylko wyobraźnia, a pewne jest to, że sklep mięsny w standardowej formie nie będzie interesujący dla wielu konsumentów!
 
 
 
 

Autor: Remigiusz Zagraba
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.