Komisja Europejska (DG AGRI wraz z Agencją Wykonawczą Chafea) rozpoczyna dwuletnią kampanię komunikacyjną promującą europejskie produkty rolno-spożywcze w Chinach.
W związku z tym KE zwraca się z prośbą do organizacji branżowych, międzybranżowych i organizacji producentów o przekazywanie informacji nt. planowanych przez nie działań promocyjnych, w celu synergii kampanii obecnie wdrażanych w Chinach oraz ich promocji za pośrednictwem kont społecznościowych kampanii prowadzonej przez Komisję Europejską.
Informacje można przekazywać na adres e-mail: Kameliya.palazova-ivanova@ec.europa.eu.
Celem kampanii jest podniesienie świadomości i zwiększenie wiedzy na temat europejskich produktów spożywczych oraz napojów w Chinach. Główne przesłania kampanii to jakość, bezpieczeństwo i autentyczność europejskich produktów rolno-spożywczych.
Główne wydarzenia zaplanowane w 2019 r. obejmują:
• 7 - 9 maja - rozpoczęcie wydarzeń w Pekinie i Szanghaju;
• 14 - 16 maja - pokaz gotowania podczas SIAL La Cuisine w Szanghaju;
• 29 - 31 maja - seminarium techniczne podczas China Fruit Logistica w Szanghaju;
• 17 - 21 czerwca - profesjonalna degustacja wina, piwa, szynki i sera w Tianjin;
• 24 - 28 czerwca - dzień otwarty w Pekinie;
• 24 - 28 czerwca - wydarzenie promocyjne dot. oznaczeń geograficznych w Pekinie;
• 1 - 28 lipca - promocja w handlu detalicznym;
• 1 lipca - 29 września i 2 - 31 grudnia - promocja na rynkach hurtowych owoców w Guangzhou i Szanghaju;
• 2 - 15 września - promocja Horeca w Guangzhou.
Źródło: MRiRW