Reklamacja mięsa i wędlin przez konsumenta. cz. 2 - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Reklamacja mięsa i wędlin przez konsumenta. cz. 2

 

Czy oznaczenie cenowe produktów w ladzie chłodniczej jest obowiązkowe?

Jakie konsekwencje mogą spotkać właściciela sklepu w przypadku ich braku? Zgodnie z art. 4 ust. 1 Ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U.2017.1830, t.j. z dnia 10.03.2017 z późn. zm.) w miejscu sprzedaży detalicznej i świadczenia usług uwidacznia się cenę oraz cenę jednostkową towaru w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównanie cen.

Szczegółowe zaś informacje dotyczące sposobu umieszczania informacji o cenie zawiera Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 9 grudnia 2015 r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług (Dz.U.2015.2121 z dnia 15.12.2015). W Rozporządzeniu czytamy, iż cenę uwidacznia się w miejscu ogólnodostępnym i dobrze widocznym dla konsumentów, na danym towarze, bezpośrednio przy towarze lub w bliskości towaru, którego dotyczy. Cenę można uwidocznić również np. na wywieszce, w cenniku, w katalogu – przy zachowaniu warunków, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.

Możliwe konsekwencje nieoznaczenia cenowego towarów określa m.in. art. 6 Ustawy – jeżeli przedsiębiorca nie umieszcza ceny w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości, a także umożliwiający porównanie cen, wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej nakłada na niego w drodze decyzji karę pieniężną do wysokości 20 tys. zł, biorąc pod uwagę stopień naruszenia obowiązków oraz dotychczasową działalność przedsiębiorcy, a także wielkość jego obrotów i przychodu.

 

Powyższe opracowanie ma charakter jedynie informacyjny, mający na celu poszerzanie świadomości prawnej czytelników. Należy pamiętać, że celem uzyskania fachowej pomocy prawnej i rzetelnej porady dotyczącej konkretnej sprawy z uwzględnieniem jej specyfiki oraz indywidualnego charakteru należy udać się do profesjonalisty w osobie adwokata lub radcy prawnego.

Adwokat Szymon Dubel, www.adwokat-dubel.pl, www.facebook.com/adwokatdubel

 

Czytaj także:

 

Reklamacja mięsa i wędlin przez konsumenta. cz. 1

 

Fot. Pixabay


Autor: Anna Łydek, Adwokat Szymon Dubel
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.