W dniu 14.11.2018 r., Komisja Europejska przyjęła Roczny Program Prac na 2019 r., w zakresie polityki promocyjnej. Program określa produkty i potencjalne rynki oraz przedstawia strategiczne priorytety dotyczące promowania unijnych produktów rolnych, jak również kryteria finansowania. Programy na 2019 rok, wybrane do współfinansowania przez UE będą koncentrować się przede wszystkim na rynkach spoza UE o największym potencjale rozwoju.
Na programy dotyczący promocji produktów rolno-spożywczych w UE i krajach trzecich dostępne będzie łącznie 191,6 mln EUR.
Na programy proste na rynku wewnętrznym, dotyczące osi tematycznej 1, tj. promujące systemy jakości UE przeznaczono 12 mln EUR, zaś na programy w ramach osi tematycznej 2, tj. promujących m.in. metody produkcji oraz walory zdrowotne i dietetyczne oraz dobrostan zwierząt przeznaczono 8 mln EUR. W ramach programów prostych realizowanych na rynkach krajów trzecich dodano 2,5 mln EUR na kopertę dotyczącą oliwek. W odniesieniu do programów wielonarodowych dodano natomiast możliwość promocji ryżu, na co przeznaczono również 2,5 mln EUR.
Zaproszenia do składania wniosków dotyczących konkretnych kampanii promocyjnych zostaną opublikowane przez KE w styczniu 2019 r.
Źródło: KOWR
Partnerzy portalu