Aż 545 ton żywności przekazała sieć handlowa Tesco Federacji Polskich Banków Żywności w trakcie pierwszych 12 miesięcy programu „Oszczędzam, nie marnuję, przekazuję”. Przekazana przez Tesco żywność wystarczyła do przygotowania ponad miliona posiłków, informuje pressroom marketu.
W akcji przekazywania nadwyżek żywności bierze udział 48 hipermarketów w całym kraju. W ciągu ostatniego roku przedstawiciele Banków Żywności 4 608 razy odbierali ze sklepów Tesco przygotowane produkty. Każdy ze sklepów biorących udział w przedsięwzięciu przekazuje potrzebującym średnio 118,2 kg produktów dziennie.
Efekty naszego projektu przerosły najbardziej optymistyczne oczekiwania – mówi Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco Polska. Dzięki obopólnemu zaangażowaniu, do najbardziej potrzebujących trafiło ponad 500 ton produktów. Ten rezultat był możliwy dzięki codziennej współpracy i determinacji wielu osób – pracowników Tesco i Banków Żywności, za co należą im się największe podziękowania. Jako Tesco możemy być dumni, że wspólnie z Bankami Żywności udało nam się wypracować efektywne rozwiązania, z których dziś mogą korzystać także inne sieci handlowe, do czego gorąco zachęcam.
16 października 2013 r., w ramach obchodów ubiegłorocznego Światowego Dnia Żywności, Tesco nawiązało strategiczne partnerstwo z Federacją Polskich Banków Żywności. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, firma wykorzystała nowe możliwości otwarte przez zmianę ustawy o opodatkowaniu przekazywania żywności na cele charytatywne. Dzięki współpracy z Bankami Żywności pełnowartościowa żywność stanowiąca nadwyżkę, jakiej sklep nie zdąży sprzedać przed upływem terminu przydatności do spożycia, jest przekazywana najbardziej potrzebującym.
Przekazywanie produktów bezpośrednio ze sklepów nie jest jedynym przykładem zaangażowania Tesco w kwestię walki z marnowaniem żywności. Sieć sklepów już od 14 lat współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności, włączając się w ogólnopolskie zbiórki Federacji. Tylko w tym roku, podczas trzech zbiórek pozyskano ponad 174 tony żywności. Wyjątkowy charakter miała ubiegłoroczna Świąteczna Zbiórka Żywności, w ramach której Tesco zobowiązało się przekazać od siebie dodatkowe 20% zebranych produktów. Innym ważnym aspektem działań Tesco jest edukacja klientów. Ubiegłoroczna, 11. edycja programu Tesco dla Szkół została w całości poświęcona edukacji dzieci i młodzieży w zakresie odpowiedzialnego podejścia do żywności. Uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych z całej Polski uczyli się zasad niemarnowania żywności poprzez zabawę, w ramach sprawdzonej i wielokrotnie nagradzanej formuły konkursu filmowego Tesco dla Szkół.