Sprzedaż w sklepach małoformatowych w sierpniu 2018 r. - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w sierpniu 2018 r.

 

Jak podaje Polska Izba Handlu (za CMR), w sierpniu 2018 r., całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 0,7% wyższa niż w lipcu 2018 r. i o 5% wyższa niż w sierpniu 2017 r.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w sierpniu 2018r.: +5% rdr, +0,7% mdm

Do wzrostu obrotów przyczyniły się w dużej mierze upały, jakie panowały w sierpniu w całej Polsce. W omawianym okresie liczba paragonów, na których pojawiły się wody butelkowane, wzrosła w porównaniu z niemal równie ciepłym lipcem o 8%, a wydatki na tę kategorię zwiększyły się o 11%. W przypadku napojów gazowanych sprzedaż w ujęciu wartościowym była o 5% wyższa niż w lipcu, podczas gdy liczba transakcji wzrosła o 4%. Nieco częściej niż w lipcu przez kasy sklepów małoformatowych przechodziły również produkty z innych kategorii wrażliwych na pogodę, jak lody (wzrost liczby transakcji o 1,4%), piwo czy napoje energetyzujące, ale również jogurty, kefiry i maślanki. Mniejszą popularnością cieszyły się natomiast słodycze czekoladowe (np. wydatki na tabliczki czekoladowe spadły o 5% w porównaniu z lipcem), a także kawa, herbata.

W analogicznym okresie roku poprzedniego wzrost sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniósł 8,8%.

Jak pokazują dane Polskiej Izby Handlu (za CMR), klienci sklepów małoformatowych coraz częściej poszukują w tego typu placówkach produktów wygodnych i prostych w użyciu i skracających, takich jak np. musy owocowe, chłodzone dania gotowe (w sierpniu liczba paragonów z tą kategorią była o 48% wyższa niż rok wcześniej), gotowe sałatki i surówki obiadowe, a także wszelkiego rodzaju mrożonki – zarówno dania gotowe, jak i mieszanki warzywne. Z roku na rok w sklepach małoformatowych rośnie dostępność, a wraz z nią sprzedaż produktów, które bardziej kojarzą się z ofertą delikatesów niż osiedlowych sklepików. Produkty takie jak kawa ziarnista, roślinne zamienniki mleka, oliwa czy sery typu mozzarella i feta pojawiają się na paragonach częściej niż np. przed rokiem, ale ich udział w całkowitych obrotach placówek małoformatowych pozostaje znikomy. Najważniejszymi grupami produktów dla tego formatu sklepów niezmiennie są natomiast alkohole, napoje i produkty tytoniowe – w sierpniu odpowiadały one łącznie za około 53% obrotów.

W sierpniu liczba transakcji była nieznacznie wyższa niż w lipcu br. (kiedy wypadły 3 niedziele z zakazem handlu) i o 2% niższa niż w sierpniu 2017 r. Warto zauważyć, że klienci rzadziej przychodzili do sklepów małoformatowych niż rok wcześniej, robili jednak nieco większe zakupy i jednorazowo wydawali na nie więcej niż przed rokiem. Jak pokazują dane CMR, w sierpniu 2018 r. średnia wartość jednego paragonu wyniosła 13,92 zł, tyle samo co w lipcu 2017 r. i aż o 7,2% więcej niż rok wcześniej.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

 

 

Źródło: Polska Izba Handlu 

 

 

Partnerzy portalu 

 

   

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.