Według wstępnych danych GUS w 2016 roku wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych wyniosła 24 182 mln EUR, co oznaczało wzrost o 1,2% w stosunku do poprzedniego roku.
W strukturze tego eksportu udział państw UE w porównaniu do 2015 roku spadł z 82,3% do 81,3%.
W 2016 roku tradycyjnie, najwięcej artykułów rolno-spożywczych sprzedano do Niemiec (22,6% wartości). Głównie były to: ryby wędzone (9%), mięso drobiowe (8%).
Na drugim miejscu wśród odbiorców polskich produktów rolno-spożywczych znalazła się Wielka Brytania (9%). W 2016 roku sprzedano na ten rynek towary o wartości 2 149 mln EUR, a wzrost
w porównaniu z poprzednim rokiem był istotny i wyniósł 5,6%. Eksportowaliśmy głównie czekolady
i wyroby zawierających kakao (13%), mięso drobiowe (11%), wyroby piekarnicze i cukiernicze oraz mięso przetworzone i solone (6,5%).
Na trzeciej pozycji znalazła się Republika Czeska (6,7%), gdzie sprzedano głównie olej rzepakowy (14%), mięso drobiowe (8,4%). Odnotowano m.in. wzrost wartości eksportu karmy dla zwierząt
o 35%.
Na czwartym miejscu wśród największych odbiorców polskich towarów rolno-spożywczych znalazła się Holandia (5,6%). Kolejne miejsca wśród ważniejszych odbiorców artykułów rolno-spożywczych zajęły: Włochy – 1 327 mln EUR, Francja – 1 237 mln EUR, Słowacja - 707 mln EUR oraz Węgry - 621 mln EUR.
Źródło: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi