Kraków, 23 października 2014 – Grupa Tesco opublikowała dziś wyniki finansowe za pierwsze półrocze roku finansowego 2014/15. W Polsce, w ciągu minionych 6 miesięcy, firma koncentrowała się na działaniach mających na celu zaoferowanie klientom lepszych i wygodniejszych zakupów, informuje biuro prasowe.
Do priorytetów Tesco Polska w pierwszym półroczu należała poprawa oferty świeżej żywności i dalszy rozwój produktów marki Tesco. W ofercie pojawiło się ponad 180 nowych produktów marki własnej, wprowadzono także popularną markę Tesco Value w nowej odsłonie. Program lojalnościowy Clubcard obchodził piątą rocznicę powstania, co dla klientów oznaczało więcej spersonalizowanych ofert oraz rabaty na zakup popularnych produktów.
Firma kontynuowała program inwestycji w istniejące sklepy, ze szczególnym uwzględnieniem świeżej żywności, lad delikatesowych oraz asortymentu przemysłowego. Równocześnie, dynamiczne wzrosty notował segment sprzedaży z wykorzystaniem internetu. Nowością w tym obszarze są m.in. wprowadzone w pierwszym półroczu aplikacje mobilne Tesco Ezakupy.
Wysiłki włożone w udoskonalanie zakupów znalazły swoje odzwierciedlenie w utrzymaniu udziałów rynkowych firmy na bardzo konkurencyjnym rynku.
Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska powiedział:
“Ostatnie sześć miesięcy to duży krok naprzód w obszarze komunikacji z naszymi klientami – skupiliśmy się na jakości i świeżości oferowanych przez nas produktów. Dajemy klientom Gwarancję 100% Satysfakcji dla produktów marki własnej, rozwijamy nowe produkty, oferujemy lepsze i wygodniejsze zakupy. Chcemy być sklepem pierwszego wyboru dla Polaków.
W tym roku mocno postawiliśmy także na rozwój segmentu sprzedaży z wykorzystaniem internetu – naszym celem jest bowiem być liderem multiformatowego handlu w kraju.
Chciałbym podziękować wszystkim moim koleżankom i kolegom za ich zaangażowanie i wsparcie. To, co udało nam się osiągnąć w pierwszym półroczu, było możliwe dzięki doskonałej obsłudze, koncentracji na potrzebach klienta i stałym udoskonalaniu firmy dla kupujących.”
Handel multiformatowy
- Tesco Ezakupy, czyli usługa zakupów z wykorzystaniem internetu, odnotowała dalsze wzrosty – zwiększyła się liczba zamówień i klientów, a także poszerzył się obszar dostaw. W kwietniu tego roku zrealizowaliśmy milionową dostawę. Klienci chętniej korzystają z urządzeń mobilnych, zatem uruchomiliśmy dedykowane aplikacje na systemy Android, iOS oraz Windows Phone.
- Program Clubcard obchodził swoje piąte urodziny, co dla klientów oznaczało więcej spersonalizowanych ofert, zniżki na zakup ok. 500 produktów i 5 razy więcej punktów Clubcard za zakup wybranych kategorii. Obecnie, co czwarte gospodarstwo domowe w Polsce aktywnie korzysta z benefitów programu.
- Stale pracujemy nad tym, by zakupy w naszych istniejących sklepach były łatwiejsze i wygodniejsze. W 24 sklepach działają odnowione stoiska z ofertą przemysłową i elektroniczną. Koncept stoisk, stworzony w Polsce, został przeniesiony także do innych krajów w regionie. Ponadto, zakończyliśmy przebudowy 160 stoisk z artykułami dla dzieci.
Żywność i jakość produktów
- Zmieniliśmy sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi klientami i promujemy naszą ofertę, co dotyczy zarówno komunikacji w sklepach, jak i w mediach. Koncentrujemy się na jakości i świeżości produktów oraz obietnicy Gwarancji 100% Satysfakcji. W ramach Gwarancji Satysfakcji, która jest unikalnym mechanizmem na polskim rynku, uprościliśmy procedury zwrotów produktów.
- W pierwszym półroczu wprowadziliśmy 185 nowych linii marek własnych.
- Wprowadziliśmy w nowej odsłonie markę Tesco Value, zmieniając design, opakowania i receptury produktów. Gama Value to obecnie 326 produktów – najpopularniejsze kategorie to m.in. nabiał, napoje i produkty dla domu.
Tesco i społeczeństwo
- Kontynuowaliśmy programy rozwojowe dla naszych pracowników. 350 osób zostało promowanych na wyższe stanowiska, zaś 2352 osoby wzięły udział w programach szkoleniowych. Adam Manikowski został mianowany wiceprezesem ds. operacyjnych, jako pierwszy w historii Polak na tym stanowisku.
- Nasz program przekazywania nadwyżek żywności jest największym programem walki z marnowaniem żywności w Polsce. Wyniki są imponujące – od rozpoczęcia programu w październiku 2013 roku, przekazaliśmy potrzebującym 545 ton produktów spożywczych.
- Dodatkowo, w kwietniu, w trakcie wielkanocnych zbiórek żywności przeprowadzonych w 177 sklepach, klienci przekazali 53 tony produktów.
- W marcu podsumowaliśmy 11 edycję programu Tesco dla Szkół. 587 filmów o tematyce marnowania żywności, przygotowanych przez zespoły uczniów, zebrało łącznie 1,7 miliona głosów wśród internautów. Nagrodami dla szkół zwycięzców było 10 tablic multimedialnych i 16 zestawów sprzętu do szkolnych sal filmowych oraz nagrody indywidualne.
- Nasze wysiłki na rzecz pomocy organizacjom pozarządowym zostały docenione przez niezależnych ekspertów, przyznających prestiżowe wyróżnienia. Tesco zdobyło m.in. tytuł „Dobroczyńcy Roku”, za stworzenie spójnej strategii CSR oraz nasze wysiłki na rzecz walki z marnowaniem żywności. Zapobieganie marnowaniu żywności oraz program przekazywania produktów dla najuboższych to z kolei powody przyznania Tesco Nagrody im. Jacka Kuronia. Tesco zdobyło także drugą nagrodę w konkursie „Lider Dialogu”, gdzie wyróżniono program „Do poprawki”, w którym pracownicy firmy mogli zgłaszać swoje pomysły i sugestie związane z usprawnianiem warunków pracy.