Kraków, 23 października 2014 – Grupa Tesco opublikowaÅ‚a dziÅ› wyniki finansowe za pierwsze póÅ‚rocze roku finansowego 2014/15. W Polsce, w ciÄ…gu minionych 6 miesiÄ™cy, firma koncentrowaÅ‚a siÄ™ na dziaÅ‚aniach majÄ…cych na celu zaoferowanie klientom lepszych i wygodniejszych zakupów, informuje biuro prasowe.
Do priorytetów Tesco Polska w pierwszym póÅ‚roczu należaÅ‚a poprawa oferty Å›wieżej żywnoÅ›ci i dalszy rozwój produktów marki Tesco. W ofercie pojawiÅ‚o siÄ™ ponad 180 nowych produktów marki wÅ‚asnej, wprowadzono także popularnÄ… markÄ™ Tesco Value w nowej odsÅ‚onie. Program lojalnoÅ›ciowy Clubcard obchodziÅ‚ piÄ…tÄ… rocznicÄ™ powstania, co dla klientów oznaczaÅ‚o wiÄ™cej spersonalizowanych ofert oraz rabaty na zakup popularnych produktów.
Firma kontynuowaÅ‚a program inwestycji w istniejÄ…ce sklepy, ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem Å›wieżej żywnoÅ›ci, lad delikatesowych oraz asortymentu przemysÅ‚owego. RównoczeÅ›nie, dynamiczne wzrosty notowaÅ‚ segment sprzedaży z wykorzystaniem internetu. NowoÅ›ciÄ… w tym obszarze sÄ… m.in. wprowadzone w pierwszym póÅ‚roczu aplikacje mobilne Tesco Ezakupy.
WysiÅ‚ki wÅ‚ożone w udoskonalanie zakupów znalazÅ‚y swoje odzwierciedlenie w utrzymaniu udziaÅ‚ów rynkowych firmy na bardzo konkurencyjnym rynku.
Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska powiedział:
“Ostatnie sześć miesiÄ™cy to duży krok naprzód w obszarze komunikacji z naszymi klientami – skupiliÅ›my siÄ™ na jakoÅ›ci i Å›wieżoÅ›ci oferowanych przez nas produktów. Dajemy klientom GwarancjÄ™ 100% Satysfakcji dla produktów marki wÅ‚asnej, rozwijamy nowe produkty, oferujemy lepsze i wygodniejsze zakupy. Chcemy być sklepem pierwszego wyboru dla Polaków.
W tym roku mocno postawiliÅ›my także na rozwój segmentu sprzedaży z wykorzystaniem internetu – naszym celem jest bowiem być liderem multiformatowego handlu w kraju.
ChciaÅ‚bym podziÄ™kować wszystkim moim koleżankom i kolegom za ich zaangażowanie i wsparcie. To, co udaÅ‚o nam siÄ™ osiÄ…gnąć w pierwszym póÅ‚roczu, byÅ‚o możliwe dziÄ™ki doskonaÅ‚ej obsÅ‚udze, koncentracji na potrzebach klienta i staÅ‚ym udoskonalaniu firmy dla kupujÄ…cych.”
Handel multiformatowy
- Tesco Ezakupy, czyli usÅ‚uga zakupów z wykorzystaniem internetu, odnotowaÅ‚a dalsze wzrosty – zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ liczba zamówieÅ„ i klientów, a także poszerzyÅ‚ siÄ™ obszar dostaw. W kwietniu tego roku zrealizowaliÅ›my milionowÄ… dostawÄ™. Klienci chÄ™tniej korzystajÄ… z urzÄ…dzeÅ„ mobilnych, zatem uruchomiliÅ›my dedykowane aplikacje na systemy Android, iOS oraz Windows Phone.
- Program Clubcard obchodziÅ‚ swoje piÄ…te urodziny, co dla klientów oznaczaÅ‚o wiÄ™cej spersonalizowanych ofert, zniżki na zakup ok. 500 produktów i 5 razy wiÄ™cej punktów Clubcard za zakup wybranych kategorii. Obecnie, co czwarte gospodarstwo domowe w Polsce aktywnie korzysta z benefitów programu.
- Stale pracujemy nad tym, by zakupy w naszych istniejÄ…cych sklepach byÅ‚y Å‚atwiejsze i wygodniejsze. W 24 sklepach dziaÅ‚ajÄ… odnowione stoiska z ofertÄ… przemysÅ‚owÄ… i elektronicznÄ…. Koncept stoisk, stworzony w Polsce, zostaÅ‚ przeniesiony także do innych krajów w regionie. Ponadto, zakoÅ„czyliÅ›my przebudowy 160 stoisk z artykuÅ‚ami dla dzieci.
Å»ywność i jakość produktów
- ZmieniliÅ›my sposób, w jaki komunikujemy siÄ™ z naszymi klientami i promujemy naszÄ… ofertÄ™, co dotyczy zarówno komunikacji w sklepach, jak i w mediach. Koncentrujemy siÄ™ na jakoÅ›ci i Å›wieżoÅ›ci produktów oraz obietnicy Gwarancji 100% Satysfakcji. W ramach Gwarancji Satysfakcji, która jest unikalnym mechanizmem na polskim rynku, uproÅ›ciliÅ›my procedury zwrotów produktów.
- W pierwszym póÅ‚roczu wprowadziliÅ›my 185 nowych linii marek wÅ‚asnych.
- WprowadziliÅ›my w nowej odsÅ‚onie markÄ™ Tesco Value, zmieniajÄ…c design, opakowania i receptury produktów. Gama Value to obecnie 326 produktów – najpopularniejsze kategorie to m.in. nabiaÅ‚, napoje i produkty dla domu.
Tesco i społeczeństwo
- KontynuowaliÅ›my programy rozwojowe dla naszych pracowników. 350 osób zostaÅ‚o promowanych na wyższe stanowiska, zaÅ› 2352 osoby wzięły udziaÅ‚ w programach szkoleniowych. Adam Manikowski zostaÅ‚ mianowany wiceprezesem ds. operacyjnych, jako pierwszy w historii Polak na tym stanowisku.
- Nasz program przekazywania nadwyżek żywnoÅ›ci jest najwiÄ™kszym programem walki z marnowaniem żywnoÅ›ci w Polsce. Wyniki sÄ… imponujÄ…ce – od rozpoczÄ™cia programu w październiku 2013 roku, przekazaliÅ›my potrzebujÄ…cym 545 ton produktów spożywczych.
- Dodatkowo, w kwietniu, w trakcie wielkanocnych zbiórek żywnoÅ›ci przeprowadzonych w 177 sklepach, klienci przekazali 53 tony produktów.
- W marcu podsumowaliÅ›my 11 edycjÄ™ programu Tesco dla SzkóÅ‚. 587 filmów o tematyce marnowania żywnoÅ›ci, przygotowanych przez zespoÅ‚y uczniów, zebraÅ‚o łącznie 1,7 miliona gÅ‚osów wÅ›ród internautów. Nagrodami dla szkóÅ‚ zwyciÄ™zców byÅ‚o 10 tablic multimedialnych i 16 zestawów sprzÄ™tu do szkolnych sal filmowych oraz nagrody indywidualne.
- Nasze wysiÅ‚ki na rzecz pomocy organizacjom pozarzÄ…dowym zostaÅ‚y docenione przez niezależnych ekspertów, przyznajÄ…cych prestiżowe wyróżnienia. Tesco zdobyÅ‚o m.in. tytuÅ‚ „DobroczyÅ„cy Roku”, za stworzenie spójnej strategii CSR oraz nasze wysiÅ‚ki na rzecz walki z marnowaniem żywnoÅ›ci. Zapobieganie marnowaniu żywnoÅ›ci oraz program przekazywania produktów dla najuboższych to z kolei powody przyznania Tesco Nagrody im. Jacka Kuronia. Tesco zdobyÅ‚o także drugÄ… nagrodÄ™ w konkursie „Lider Dialogu”, gdzie wyróżniono program „Do poprawki”, w którym pracownicy firmy mogli zgÅ‚aszać swoje pomysÅ‚y i sugestie zwiÄ…zane z usprawnianiem warunków pracy.