„Zakupy na stoisku mięsnym są dla klienta doznaniem wizualnym, dlatego dużą dbałość przywiązujemy do właściwej aranżacji lady i takiej ekspozycji towaru, która pozwoli klientowi na szybkie odnalezienie szukanego produktu, wyeksponuje produkty premium oraz zwróci uwagę na produkty będące w promocji.” – mówi Jolanta Sienkiewicz, Prezes Zarządu sieci Słoneczko.
Remigiusz Zagraba: Obecnie sieć Słoneczko liczy ponad 400 sklepów. Czy widzą Państwo potencjał na otwieranie nowych punktów handlowych?
Jolanta Sienkiewicz: Jak najbardziej. Franczyza przyszłością handlu detalicznego. Należy się spodziewać, że rynek hurtowy będzie się scalał, pozostanie kilkunastu graczy i sieci franczyzowe działające w silnej grupie, zintegrowane kapitałowo z liczącym się dystrybutorem. Słoneczko należy do Grupy Kapitałowej Bać-Pol, będącej jednym z największych dystrybutorów artykułów FMCG w Polsce. W maju debiutujemy na giełdzie New Connect, co wzmocni naszą pozycję na rynku i przyniesie wymierne korzyści.
W dalszym rozwoju stawiamy na partnerów, którzy dojrzeli do współpracy, patrzą w przyszłość
w dłuższej perspektywie, są otwarci na zmiany.
R.Z.: W tym roku sieć obchodzi swoje 15-lecie działalności. Czy zamierzają Państwo jakoś szczególnie uczcić to wydarzenie?
J.S.: Świętowanie tej rocznicy to okazja do podsumowania 15-letniej obecności na rynku. Wiele się zmieniło w tym czasie. Z małej lokalnej sieci skupionej wokół lokalnego dystrybutora, staliśmy się siecią ogólnopolską, liczącą ponad 400 sklepów. Świętowanie tej rocznicy będzie się przejawiało w dalszej wytężonej pracy i realizacji założonych wcześniej planów.
Jeszcze w kwietniu zaprosimy naszych Partnerów Franczyzowych do uczestnictwa w przygotowanym wspólnie z współpracującymi z naszą siecią producentami i dostawcami, atrakcyjnym programie lojalnościowym. Jego rozstrzygnięcie i losowanie nagród odbędzie się w listopadzie podczas uroczystej konferencji zorganizowanej z okazji jubileuszu 15-lecia w Hotelu Gołębiewski w Wiśle. Mamy nadzieję, że spotkanie będzie okazją do wspomnień, radosnego podsumowania wspólnych osiągnięć
i optymistycznych planów na przyszłość.
R.Z.: Słoneczko, to ogólnopolska sieć franczyzowa. Jakie korzyści będą czerpać właściciele sklepów, którzy zdecydują się na przynależność do Państwa sieci?
J.S.: Rynek detaliczny ulega ciągłym przemianom. Chcąc prowadzić sklep ogólnospożywczy, jego właściciel nie jest w stanie być ekspertem od wszystkich oferowanych produktów, marketingu, promocji. Chcąc się rozwijać muszą korzystać ze wsparcia i po to właśnie jest franczyza. Naszą rolą jest pomaganie przedsiębiorcom, dostarczenie im rozwiązań, dzięki którym będą w pełni zaspokajać rosnące oczekiwania Klientów i umacniać swoją pozycję na rynku. Proponujemy kupcom pełny profesjonalizm, przejrzyste zasady współpracy, właściwe narzędzia i know-how, sprawdzone
i efektywne rozwiązania, które przyczyniają się do wspólnego sukcesu.
W organizacji się zyskuje - sieć ma lepsze ceny, większe rabaty. Dzięki integracji sklep może pozyskać lepsze ceny, obniżyć koszty, a wszystko to bez dodatkowych kosztów związanych z obsługą zewnętrzną, które musi ponosić niezależny sklep.
Bardzo ważna jest dla nas edukacja, to kierunek i szansa na dalszy rozwój. W tym celu stworzyliśmy platformę elektroniczną z rozbudowanym systemem szkoleń, z którego mogą korzystać właściciele sklepów i ich pracownicy.
R.Z.: Mięso i wędliny to niewątpliwie kategoria produktów świeżych, która sprzedaje się w wielu sklepach najlepiej. Co wyróżnia Państwa ofertę spośród konkurencji?
...
R.Z.: Jakie produkty w kategorii mięso-wędliny można znaleźć w Państwa sklepach?
...
R.Z.: Kto może zostać Państwa dostawcą mięsa i wędlin. Jakie wymagania powinien spełnić dostawca?
...