12 grudnia ogłoszono zwycięzców drugiej edycji Rankingu Wartości Marek Wielkopolski. Najcenniejszymi markami w dwóch kategoriach została sieć supermarketów Piotr i Paweł (kategoria B2C oraz wybór internautów) oraz Trasko-Inwest w kategoria B2B. Wartość Piotra i Pawła została oceniona na 294 mln złotych.
Do drugiej edycji konkursu napłynęły 184 zgłoszenia, prawie dwa razy więcej niż przed rokiem. Przeprowadzona została wycena 90 pozytywnie zweryfikowanych i zakwalifikowanych do rankingu wielkopolskich firm – 42 marek B2B oraz 48 marek B2C.
Równolegle na portalu społecznościowym Facebook prowadzono głosowanie na najbardziej rozpoznawalną markę Wielkopolski 2013. Zwyciężył Piotr i Paweł, a za nim, w pierwszej piątce znalazły się takie marki jak: Biały Jeleń, Dzidziuś , Kupiec oraz Profi. Udział w konkursie mogły wziąć wyłącznie marki utworzone w Wielkopolsce i będące własnością firm mających główną siedzibę w tym regionie.
Ranking stworzyła Rada Wspierania Przedsiębiorczości Wielkopolskiego Klubu Kapitału wraz z Grupą Fresh, a także partnerami merytorycznymi, którzy opracowali metodologię oceny – firmą Sawyer należącą do grupy DGA oraz TNS Polska.
Patronat nad inicjatywą objęli: Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Marek Woźniak oraz Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego, prof. zw. dr hab. Marian Gorynia. Marketing przy Kawie był patronem medialnym wydarzenia.
Żródło: Piotr i Paweł