Sieć sklepów Tesco, jako dobry sąsiad i członek lokalnych społeczności, od lat prowadzi szereg działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W tym roku jednym z priorytetów firmy jest walka z marnowaniem żywności. Projekt „Tesco. Oszczędzam. Nie marnuję. Przekazuję” został wyróżniony przez portal csr.pl jako „Odpowiedzialna Inicjatywa Miesiąca”.
Pierwszym kamieniem milowym projektu Tesco było nawiązanie strategicznego partnerstwa z Federacją Polskich Banków Żywności. Tesco jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, rozpoczęła bezpośrednie przekazywanie nadwyżek żywności na cele charytatywne. Szerokim celem programu Tesco jest ograniczanie strat żywności poprzez przekazywanie jej potrzebującym oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań i edukację klientów sieci.
1 października firma zainaugurowała 11. edycję programu Tesco dla Szkół, który w tym roku przebiega pod hasłem „Talent do niemarnowania”. Biorący w nim udział uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych, tworzą krótkie filmiki zachęcające do niemarnowania żywności. Tesco dla Szkół jest najstarszym programem z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, wspierającym szkoły w Polsce. Jego celem jest edukacja dzieci i młodzieży w kwestiach ważnych społecznie.
Źródło: Tesco