Sprzedaż w sklepach małoformatowych - październik 2020 r. - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Sprzedaż w sklepach małoformatowych - październik 2020 r.

Jak podaje Polska Izba Handlowa na podstawie danych CMR Panel i PIH,w październiku 2020 r. łączna liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 18% niższa niż rok wcześniej, a ich obroty spadły o 1,8%. W porównaniu z wrześniem liczba klientów obniżyła się o 10%, natomiast wartość sprzedaży o 1,6%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w październiku 2020 r. : -1,6% mdm, -1,8% rdr

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +6,6%

W 2019 r. październik był wyjątkowo ciepły i słoneczny, dlatego w ujęciu rdr w tym roku  odnotowano spadki sprzedaży napojów (wydatki na wodę spadły o 16%), piwa (liczba sprzedanych opakowań piwa była o 10% mniejsza niż przed rokiem) czy lodów.

Październik przyniósł drugą falę epidemii, a wraz z nią nowe obostrzenia, które przełożyły się na również sposób spędzania czasu i robienia zakupów. W październiku klienci sklepów małoformatowych częściej niż przed rokiem sięgali produkty suche i o dłuższym terminie przydatności, ale wzrosty ich sprzedaży nie były już tak imponujące jak marcu i kwietniu 2020 r., czyli na początku epidemii. W październiku 2020 r. wartość sprzedaży mąki w sklepach małoformatowych była o 23% wyższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, wydatki na mrożone dania gotowe zwiększyły się o 10%, natomiast makron, ryż czy olej odnotowały już tylko kilkuprocentowe wzrosty. 


Jak wynika z danych CMR Panel i PIH, w drugiej fali klienci na zakupy na zapas chętniej chodzą do większych placówek, dla których wprowadzone w październiku limity klientów nie są aż tak uciążliwe jak te, które obowiązywały w pierwszej fali pandemii. W efekcie w supermarketach 301-2500 m2 w październiku wartość sprzedaży oleju była o prawie 30% wyższa niż przed rokiem, natomiast wydatki na makaron czy papier toaletowy zwiększyły się o kilkanaście procent.

Nauka zdalna studentów, a od połowy października również uczniów ze szkół podstawowych i średnich przekłada się na mniejsze zapotrzebowanie napoje w małych opakowaniach, słodycze impulsowe i inne drobne przekąski. W październiku 2020 klienci sklepów małoformatowych wydali na batony czekoladowe o 12% mniej niż przed rokiem, a wartość sprzedaży musów owocowych była o 13% niższa niż w październiku 2020 r. i o 18% niższa niż we wrześniu 2020 r., kiedy jeszcze wszyscy uczniowie chodzili do szkoły.

Tradycyjnie końcówka października to czas kiedy na paragonach wyraźnie widać zbliżający się dzień Wszystkich Świętych. W tym roku święto to miało inny niż zwykle charakter, co znalazło odzwierciedlenie w zakupach. W październiku 2020 r. wartość sprzedaży zniczy w sklepach małoformatowych była o prawie 30% niższa niż przed rokiem. W ostatnim tygodniu października mniej niż przed rokiem sprzedało się również produktów, kupowanych z myślą o spotkaniach w rodzinnym gronie, takich jak dodatki do ciast i margaryny, warzywa w puszkach czy wódki w dużych opakowaniach.

W październiku 2020 r. klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 18,42 zł, czyli aż o 20% więcej niż rok wcześniej. W dużej mierze przyczynił się do tego wzrost cen, ale duże znaczenie miała też zmiana zwyczajów zakupowych związana z epidemią koronawirusa – zakupy są obecnie rzadsze, ale większe niż kiedyś. Jak wynika z danych CMR Panel i PIH,w październiku 2020 r. średnia liczba opakowań w koszyku była o 10% wyższa niż przed rokiem.

Dynamika sprzedaży supermarketach 301-2500 m2 (z wyłączeniem dyskontów) w październiku 2020 r.: +8,4% mdm, +9,7% rdr.


Autor: Źródło: Polska Izba Handlu

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.