Sukces V Targów FOOD-to-GO
Jedno jest pewne, emocje po Targach Wyposażenia i Produktów dla Gastronomii FOOD-to-GO, które w dniach 4-5 lutego odbyły się w Gdańsku, długo nie opadną. Rekordowa liczba wystawców i odwiedzających była godnym ukoronowaniem jubileuszowej edycji. Podczas targów można było zapoznać się z ofertą na ok 100 stoiskach wystawienniczych, które odwiedziło blisko 2 000 gości.
V Targi FOOD-to-GO to z całą pewnością najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej na północy Polski. Świadczyć o tym może nie tylko rosnąca z roku na rok liczba gości, ale i coraz bogatsza oferta prezentowana na stoiskach.
Na stoiskach wystawców oprócz maszyn i urządzeń (piece konwekcyjno-parowe, urządzenia grzewcze i chłodnicze, wielofunkcyjne roboty kuchenne, mobilne piece opalane drewnem) nie zabrakło również samych produktów (sosów, dresingów, mieszanek przyprawowych, mrożonek, marynat i panierek, pieczywa, wędlin, oliwy).
Targi FOOD-to-GO to również medialne wydarzenie. Patronat honorowy objęło Radio Gdańsk, TVP Gdańsk, trójmiasto.pl, Wrota Pomorza. Informacje o imprezie ukazywały się zarówno w czołowych mediach regionalnych (m.in. Dziennik Bałtycki, Radio Kaszebe, mmtrojmiasto.pl, gazetakociewska.pl, enjoybydgoszcz.pl), jak i magazynach i portalach branżowych (m.in. w portalu FirmyMiesne.pl, który był jednym z patronów medialnych wydarzenia. Reportaż z targów można było również zobaczyć w stacji TVN24.
Na szczególną uwagę zasługują również trzy strefy tematyczne prezentowane w ramach targów.
W Strefie Bezglutenowej goście targów mogli uzyskać porady, spróbować dietetycznych potraw oraz wziąć udział w warsztatach. Pierwszego dnia targów w ramach corocznie organizowanych seminariów learnShops™, organizatorzy zaprosili zainteresowanych na blok tematyczny poświęcony uczuleniu na gluten. Miniona edycja była kontynuacją dyskusji na temat braku w restauracjach odpowiedniego menu dla osób na diecie bezglutenowej. Patronat nad strefą objęło Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej oraz Zakład Piekarniczo-Cukierniczy GLUTENEX Sp. z o.o.
Strefa Deserowych Inspiracji cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. To tu prezentowany był szeroki asortyment maszyn do lodów, ekspresów do kawy, aromatyczne mieszanki kaw i herbat, gorąca czekolada, komponenty i mieszanki do lodów, automaty do bitej śmietany, granitory i lody tradycyjne.
W Strefie Regionalnej Polskie Stowarzyszenie Kobiet Zgorzałego zachęcało do degustacji regionalnych potraw (tj. zupa ziemniaczana, młodzony kuch z kruszonką, zylc, czy sok truskawkowy) i wprowadzeniu ich do karty dań w restauracjach. Panie podkreślały, iż celem ich udziału w targach jest przybliżenie tradycyjnych kaszubskich specjałów. Podczas degustacji można było również posłuchać o tradycjach kulinarnych regionu. Na stoisku prezes Stowarzyszenia - Pani Zyta Górna podpisywała książkę „Smaki Kaszub” i zachęcała do przetestowania przepisów w restauracyjnej kuchni.
Podczas tegorocznej edycji nie zabrakło gości specjalnych. Podczas dwóch dni warsztaty poprowadził Tomasz Deker – mistrz cukiernictwa, który stale udziela się w programach kulinarnych dla TVP takich jak: „Kawa czy Herbata”, „Smacznego Go” czy „Pytanie na Śniadanie”.
Drugiego dnia warsztaty poprowadziła Diana Volokhowa - finalistka programu„MasterChef”, autorka bloga „Smak Armenii”.
Podczas targów spotkać można było Jolę Słomę i Mirka Trymbulaka z Atelier Smaku, którzy jak co roku zarażali energią i pasją gotowania. Ich Food Track budził duże zainteresowanie a prezentacja „Bezglutenowa kuchnia wegańska” zgromadziła wielu słuchaczy.
Organizatorzy zadbali również o to, aby tegoroczne seminaria learnShops™ dostarczyły fachowego wsparcia z zakresu marketingu i PR. Dużym zainteresowaniem cieszyło się szkolenie Jacka Krawczyka z agencji SmartenPR na temat „Czy potrzebny jest PR w Hotelarstwie i Gastronomii” oraz Anny Dębskiej - redaktor naczelnej przewodnika GdzieZjesc.info, która podczas warsztatów podpowiedziała jak poradzić sobie z brakiem klientów w restauracji.
Targi FOOD-to-GO to z pewnością wydarzenie, które umocniło swoją pozycję wśród imprez targowych. Tym co je wyróżnia to świeże spojrzenie oraz podążanie za aktualnymi trendami. Organizatorzy już dziś zapewniają, iż przyszłoroczna formuła targów zostanie poszerzona.
Kolejne Targi FOOD-to-GO odbędą się w dniach 3-4 lutego 2016 r. Co nowego przewidują organizatorzy? Tego dowiemy się już niebawem. Szczegóły na stronie www.food-to-go.pl