Sukces V Targów FOOD-to-GO
Jedno jest pewne, emocje po Targach Wyposażenia i Produktów dla Gastronomii FOOD-to-GO, które w dniach 4-5 lutego odbyÅ‚y siÄ™ w GdaÅ„sku, dÅ‚ugo nie opadnÄ…. Rekordowa liczba wystawców i odwiedzajÄ…cych byÅ‚a godnym ukoronowaniem jubileuszowej edycji. Podczas targów można byÅ‚o zapoznać siÄ™ z ofertÄ… na ok 100 stoiskach wystawienniczych, które odwiedziÅ‚o blisko 2 000 goÅ›ci.
V Targi FOOD-to-GO to z całą pewnoÅ›ciÄ… najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej na póÅ‚nocy Polski. Åšwiadczyć o tym może nie tylko rosnÄ…ca z roku na rok liczba goÅ›ci, ale i coraz bogatsza oferta prezentowana na stoiskach.
Na stoiskach wystawców oprócz maszyn i urzÄ…dzeÅ„ (piece konwekcyjno-parowe, urzÄ…dzenia grzewcze i chÅ‚odnicze, wielofunkcyjne roboty kuchenne, mobilne piece opalane drewnem) nie zabrakÅ‚o również samych produktów (sosów, dresingów, mieszanek przyprawowych, mrożonek, marynat i panierek, pieczywa, wÄ™dlin, oliwy).
Targi FOOD-to-GO to również medialne wydarzenie. Patronat honorowy objęło Radio GdaÅ„sk, TVP GdaÅ„sk, trójmiasto.pl, Wrota Pomorza. Informacje o imprezie ukazywaÅ‚y siÄ™ zarówno w czoÅ‚owych mediach regionalnych (m.in. Dziennik BaÅ‚tycki, Radio Kaszebe, mmtrojmiasto.pl, gazetakociewska.pl, enjoybydgoszcz.pl), jak i magazynach i portalach branżowych (m.in. w portalu FirmyMiesne.pl, który byÅ‚ jednym z patronów medialnych wydarzenia. Reportaż z targów można byÅ‚o również zobaczyć w stacji TVN24.
Na szczególnÄ… uwagÄ™ zasÅ‚ugujÄ… również trzy strefy tematyczne prezentowane w ramach targów.
W Strefie Bezglutenowej goÅ›cie targów mogli uzyskać porady, spróbować dietetycznych potraw oraz wziąć udziaÅ‚ w warsztatach. Pierwszego dnia targów w ramach corocznie organizowanych seminariów learnShops™, organizatorzy zaprosili zainteresowanych na blok tematyczny poÅ›wiÄ™cony uczuleniu na gluten. Miniona edycja byÅ‚a kontynuacjÄ… dyskusji na temat braku w restauracjach odpowiedniego menu dla osób na diecie bezglutenowej. Patronat nad strefÄ… objęło Polskie Stowarzyszenie Osób z CeliakiÄ… i na Diecie Bezglutenowej oraz ZakÅ‚ad Piekarniczo-Cukierniczy GLUTENEX Sp. z o.o.
Strefa Deserowych Inspiracji cieszyÅ‚a siÄ™ bardzo dużym zainteresowaniem. To tu prezentowany byÅ‚ szeroki asortyment maszyn do lodów, ekspresów do kawy, aromatyczne mieszanki kaw i herbat, gorÄ…ca czekolada, komponenty i mieszanki do lodów, automaty do bitej Å›mietany, granitory i lody tradycyjne.
W Strefie Regionalnej Polskie Stowarzyszenie Kobiet ZgorzaÅ‚ego zachÄ™caÅ‚o do degustacji regionalnych potraw (tj. zupa ziemniaczana, mÅ‚odzony kuch z kruszonkÄ…, zylc, czy sok truskawkowy) i wprowadzeniu ich do karty daÅ„ w restauracjach. Panie podkreÅ›laÅ‚y, iż celem ich udziaÅ‚u w targach jest przybliżenie tradycyjnych kaszubskich specjaÅ‚ów. Podczas degustacji można byÅ‚o również posÅ‚uchać o tradycjach kulinarnych regionu. Na stoisku prezes Stowarzyszenia - Pani Zyta Górna podpisywaÅ‚a książkÄ™ „Smaki Kaszub” i zachÄ™caÅ‚a do przetestowania przepisów w restauracyjnej kuchni.
Podczas tegorocznej edycji nie zabrakÅ‚o goÅ›ci specjalnych. Podczas dwóch dni warsztaty poprowadziÅ‚ Tomasz Deker – mistrz cukiernictwa, który stale udziela siÄ™ w programach kulinarnych dla TVP takich jak: „Kawa czy Herbata”, „Smacznego Go” czy „Pytanie na Åšniadanie”.
Drugiego dnia warsztaty poprowadziÅ‚a Diana Volokhowa - finalistka programu„MasterChef”, autorka bloga „Smak Armenii”.
Podczas targów spotkać można byÅ‚o JolÄ™ SÅ‚omÄ™ i Mirka Trymbulaka z Atelier Smaku, którzy jak co roku zarażali energiÄ… i pasjÄ… gotowania. Ich Food Track budziÅ‚ duże zainteresowanie a prezentacja „Bezglutenowa kuchnia wegaÅ„ska” zgromadziÅ‚a wielu sÅ‚uchaczy.
Organizatorzy zadbali również o to, aby tegoroczne seminaria learnShops™ dostarczyÅ‚y fachowego wsparcia z zakresu marketingu i PR. Dużym zainteresowaniem cieszyÅ‚o siÄ™ szkolenie Jacka Krawczyka z agencji SmartenPR na temat „Czy potrzebny jest PR w Hotelarstwie i Gastronomii” oraz Anny DÄ™bskiej - redaktor naczelnej przewodnika GdzieZjesc.info, która podczas warsztatów podpowiedziaÅ‚a jak poradzić sobie z brakiem klientów w restauracji.
Targi FOOD-to-GO to z pewnoÅ›ciÄ… wydarzenie, które umocniÅ‚o swojÄ… pozycjÄ™ wÅ›ród imprez targowych. Tym co je wyróżnia to Å›wieże spojrzenie oraz podążanie za aktualnymi trendami. Organizatorzy już dziÅ› zapewniajÄ…, iż przyszÅ‚oroczna formuÅ‚a targów zostanie poszerzona.
Kolejne Targi FOOD-to-GO odbÄ™dÄ… siÄ™ w dniach 3-4 lutego 2016 r. Co nowego przewidujÄ… organizatorzy? Tego dowiemy siÄ™ już niebawem. SzczegóÅ‚y na stronie www.food-to-go.pl