Okazuje się, że w odpowiedzi na skandal związany z mięsem końskim wzrosła sprzedaż świeżego mięsa w Irlandii oraz w Wielkiej Brytanii.
W ciągu miesiąca (od połowy marca do połowy kwietnia br.) sprzedaż świeżej jagnięciny oraz wołowiny w Wielkiej Brytanii zwiększyła się odpowiednio o 26,3% oraz 10% w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku. W przypadku mięsa
wołowego zanotowano wzrost sprzedaży mięsa mielonego (o 10%), mięsa na pieczeń (o 7%), mięsa na steki (o 5%) oraz 25% wzrost sprzedaży mięsa do gotowania. Dla porównania sprzedaż produktów najbardziej powiązanych ze skandalem z mięsem końskim, tj. hamburgerów obniżyła się aż o 43%, natomiast chłodzonych gotowych dań spadła o 18%. Wyniki te potwierdzają, że konsumenci wola kupować więcej świeżego mięsa, które jest znanego pochodzenia, niż nabywać
produkty do szybkiego przygotowania, do których zawartości składników nie ma całkowitej pewności. Sytuacja ta daje także pozytywny sygnał dla producentów w sektorze wołowiny oraz jagnięciny.
Źródło: FAMMU/FAPA na podst.: thecattlesite.com