Okazuje się, że w odpowiedzi na skandal związany z mięsem końskim wzrosła sprzedaż świeżego mięsa w Irlandii oraz w Wielkiej Brytanii.
W ciÄ…gu miesiÄ…ca (od poÅ‚owy marca do poÅ‚owy kwietnia br.) sprzedaż Å›wieżej jagniÄ™ciny oraz woÅ‚owiny w Wielkiej Brytanii zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ odpowiednio o 26,3% oraz 10% w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku. W przypadku miÄ™sa
woÅ‚owego zanotowano wzrost sprzedaży miÄ™sa mielonego (o 10%), miÄ™sa na pieczeÅ„ (o 7%), miÄ™sa na steki (o 5%) oraz 25% wzrost sprzedaży miÄ™sa do gotowania. Dla porównania sprzedaż produktów najbardziej powiÄ…zanych ze skandalem z miÄ™sem koÅ„skim, tj. hamburgerów obniżyÅ‚a siÄ™ aż o 43%, natomiast chÅ‚odzonych gotowych daÅ„ spadÅ‚a o 18%. Wyniki te potwierdzajÄ…, że konsumenci wola kupować wiÄ™cej Å›wieżego miÄ™sa, które jest znanego pochodzenia, niż nabywać
produkty do szybkiego przygotowania, do których zawartoÅ›ci skÅ‚adników nie ma caÅ‚kowitej pewnoÅ›ci. Sytuacja ta daje także pozytywny sygnaÅ‚ dla producentów w sektorze woÅ‚owiny oraz jagniÄ™ciny.
ŹródÅ‚o: FAMMU/FAPA na podst.: thecattlesite.com