Arkadiusz Raczyński - prezes zarządu Hurtowni Polskich - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Arkadiusz Raczyński - prezes zarządu Hurtowni Polskich

Remigiusz Zagraba: Kiedy powstaÅ‚a Grupa Hurtowni Polskich, czym siÄ™ zajmuje i na jakim obszarze dziaÅ‚a?

Arkadiusz RaczyÅ„ski: Grupa Hurtowni Polskich powstaÅ‚a 6 grudnia 2002 roku. Nasza siedziba znajduje siÄ™ w Katowicach.  Zajmujemy siÄ™ przede wszystkim dystrybucjÄ… miÄ™sa i wÄ™dlin. Nasz teren dziaÅ‚ania obejmuje obszar caÅ‚ego kraju z wyjÄ…tkiem województwa podlaskiego.

R.Z.: Jakie cele realizuje obecnie Grupa Hurtowni Polskich?

A.R.: Naszym gÅ‚ównym celem jest poprawa warunków handlowych dla zrzeszonych podmiotów gospodarczych, partnerstwo i skuteczność we wspóÅ‚pracy z dostawcami i odbiorcami oraz zapewnienie najwyższej jakoÅ›ci produktów i usÅ‚ug dla naszych odbiorców detalicznych.

R.Z.: Jaka jest Państwa strategia rozwoju na najbliższe 5 lat?

A.R.: Obecnie nasza Grupa zrzesza 59 podmiotów hurtowych. W najbliższym czasie chcemy powiÄ™kszyć GrupÄ™ Hurtowni Polskich o nowe hurtownie. Podpisujemy umowy z  sieciami detalicznymi, lokalnymi na terenie caÅ‚ego kraju a w najbliższym czasie wprowadzimy wÅ‚asnÄ… markÄ™ wÄ™dlin, aby stać siÄ™ jeszcze bardziej atrakcyjnym partnerem dla naszych dostawców i odbiorców.

R.Z.: Jak firmy dystrybucyjne w branż miÄ™snej mogÄ™ siÄ™ do PaÅ„stwa przyłączyć ?

A.R.: Do zrzeszenia może dołączyć każdy podmiot gospodarczy, który ma ugruntowanÄ… pozycje na rynku, nie ma problemów z pÅ‚ynnoÅ›ciÄ… finansowÄ… i pod warunkiem, że w regionie z którego pochodzi nie ma hurtowi już zrzeszonej lub nie konkuruje bezpoÅ›rednio z czÅ‚onkiem grupy Hurtownie Polskie. Zapraszamy wiÄ™c serdecznie wszystkich zainteresowanych do kontaktu z nami.

R.Z.: CzÄ™sto przedstawiciele z zakÅ‚adów miÄ™snych skarżą siÄ™, że hurtownie sÄ… zamkniÄ™te na wspóÅ‚pracÄ™, a tym samym coraz trudniej jest im znaleźć odbiorców dla swoich wyrobów. Jeżeli tak jest, to z czego wynika ta sytuacja? Czy przyczynÄ… jest nasycenie rynku, a może problem tkwi w czymÅ› innym?   Czy może jednak rynek tradycyjny otwarty jest na wspóÅ‚pracÄ™ w tym zakresie?ProszÄ™ o komentarz w tej sprawie.

A.R.: JesteÅ›my jak najbardziej zainteresowani nowymi dostawcami i szukamy nowych produktów. W mojej ocenie problem niejednokrotnie tkwi w logistyce.  W sporadycznych przypadkach w myÅ›leniu osób zarzÄ…dzajÄ…cych, które nie widzÄ… sensu wspóÅ‚pracy z grupami zakupowymi albo, co gorsze nie wiedzÄ… o ich istnieniu.

R.Z.: Jakie najwiÄ™ksze problemy w PaÅ„stwa dziaÅ‚alnoÅ›ci napotykacie przy wspóÅ‚pracy z zakÅ‚adami miÄ™snymi? Jakie sÄ… pomysÅ‚y bÄ…dź propozycje, aby te problemy rozwiÄ…zać?

A.R.: Jednym z wiÄ™kszych problemów jest niejasna polityka cenowa  w kanale tradycyjnym w stosunku do kanaÅ‚u nowoczesnego, ale muszÄ™ dodać, że to dotyczy tylko niektórych naszych dostawców.Problematyczne jest również, kiedy zakÅ‚ady posiadajÄ… kilka różnych cenników handlowych, którymi posÅ‚ugujÄ… siÄ™ na tym samym obszarze dziaÅ‚ania, co powoduje problemy we wspóÅ‚pracy i w przygotowaniu atrakcyjnej oferty dla naszych klientów. Å»yczylibyÅ›my sobie, aby dla dostawców rynek tradycyjny byÅ‚ w dalszym ciÄ…gu bardzo ważnym elementem w ich obecnej i przyszÅ‚ej strategii handlowej, bo od tego w dużej mierze zależeć bÄ™dzie rozwój rynku tradycyjnego w Polsce, który jest na dzieÅ„ dzisiajszy specyficzny na tle innych krajów UE. W Polsce jest jeszcze bardzo duży odsetek maÅ‚ych, lokalnych sklepów, w których konsumenci lubiÄ… robić codzienne zakupy i o to musimy wspólnie dbać.

R.Z.: Jak ocenia Pan rynek miÄ™sny dzisiaj, a jak bÄ™dzie wyglÄ…daÅ‚ w najbliższej przyszÅ‚oÅ›ci, powiedzmy za 3 lata?

A.R.: Obecnie rynek miÄ™sny  jest bardzo dynamiczny i w dalszym ciÄ…gu bÄ™dzie ewoluowaÅ‚ w kierunku  dużej konsolidacji, aby jak najszybciej mógÅ‚ dostosować siÄ™ do wymogów, coraz bardziej wymagajÄ…cych odbiorców oraz panujÄ…cych trendów.W mojej ocenie w przyszÅ‚oÅ›ci zostanÄ… tylko najsilniejsi gracze, którzy bÄ™dÄ… skonsolidowani w grupach zakupowych. Dotyczy to zarówno rynku hurtowego i detalicznego.

Pozdrawiam

Arkadiusz Raczyński

 

 

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.