Wyniki Auchan Retail Polska za rok 2020 wykazują dalszą poprawę rentowności biznesu firmy oraz wymierne efekty podjętych działań optymalizacyjnych uzyskane pomimo trwającej pandemii. Przychody ze sprzedaży Auchan wyniosły 11 035 mln PLN i są stabilne w porównaniu do 2019 roku. W kontekście sytuacji społeczno-gospodarczej i pandemicznej pozycja sieci Auchan jako lidera na rynku hipermarketów pozostaje niezagrożona. Auchan nadal realizuje strategię bycia najtańszą dla klienta siecią handlową w Polsce. Firma promuje to, co dobre, zdrowe i lokalne, w służbie swoich klientów. W 2020 roku spółka nadal realizowała założone w strategii Auchan 2022 cele: wzrost rentowności dzięki poprawie zarządzania działalnością operacyjną, ograniczenie działalności w miejscach generujących straty, rozwój digitalu i e-commerce. Firma rozpoczęła rozwój sieci franczyzowej i otworzyła 3 sklepy pod marką Easy Auchan na stacjach paliw BP jako test nowego formatu. W 2020 r. wynik sprzedażowy Auchan w Polsce ponownie poprawił się o 156 mln zł, w efekcie czego spółka osiągnęła 237 mln zł zysku ze sprzedaży. Rok 2020 pokazał, że osiągnęliśmy stabilną bazę do realizacji strategii napisanej do roku 2022. Jestem pewien, że mając potrzeby klienta-mieszkańca w centrum naszej uwagi oraz ekipę pełnych pasji współpracowników uzyskamy dobrą dynamikę dalszego rozwoju – mówi Gérard Gallet, dyrektor Generalny Auchan w Polsce. Redukcja zadłużenia i obniżenie stóp procentowych pozwoliły na dalsze obniżenie kosztów finansowych. Dzięki poprawie wyniku sprzedaży sieć Auchan zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 165 mln zł. Jednocześnie firma zapłaciła 29 mln zł podatku CIT, a łączna kwota odprowadzonych za 2020 rok podatków i składek ZUS wyniosła 718 mln zł. W 2020 roku Auchan zarządzało 102 sklepami w Polsce: 70 hipermarketami i 32 supermarketami. Auchan Retail Polska jest częścią sieci Auchan Retail – obecnej w 12 krajach.