Badania sprzedaży w sklepach małoformatowych w lipcu 2019 r. - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Badania sprzedaży w sklepach małoformatowych w lipcu 2019 r.

Jak wynika z danych CMR i PIH, w  miesiącu lipcu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 6,2% wyższa niż w lipcu zeszłego roku chociaż liczba transakcji była nieco niższa niż rok temu. W zestawieniu z czerwcem 2019 r. zanotowano w tym formacie placówek spadek zarówno obrotów (o 3,1%), jak i liczby transakcji (o 4,5%).

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w lipcu 2019 r.: -3,1% mdm   , rdr + 6,2%.

W analogicznym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła +7%.

Spadki w ujęciu rok do roku to rezultat niższych temperatur – w tym roku lipiec był chłodniejszy niż w 2018 r., co przełożyło się na mniejsze zakupy m.in. piwa (liczba paragonów z tą kategorią była o 6% niższa niż w lipcu 2018 r.) i lodów (spadek o 8%). Mimo to łączne obroty sklepów małoformatowych w 2019 r. były o 6,2% wyższe w porównaniu do ubegłego roku, jednak duża część tego wzrostu wynika z wyższych niż przed rokiem cen. W lipcu 2019 r. klienci sklepów małoformatowych nabywali więcej i zwiększyli swoje wydatki m.in. na papierosy i inne produktów tytoniowe, wódki smakowe (wzrost wydatków o 12%), dań gotowych (wzrost aż o 27%), produkty mleczne oraz słodycze.

W porównaniu z rekordowo gorącym czerwcem br. w lipcu spadki w ujęciu wartościowym, a także pod względem liczby transakcji odnotowały wszystkie najważniejsze dla sklepów małoformatowych grupy produktów, czyli alkohole (głównie za sprawą piwa), produkty tytoniowe oraz napoje, na które klienci wydali aż o 16% mniej niż w czerwcu. Jeszcze większe spadki pod względem mdm odnotowała kategoria lodów.

Dane z paragonów potwierdzają, że w wielu domach lipiec to czas przygotowywania przetworów z warzyw, głównie ogórków. W ubiegłym miesiącu w sklepach małoformatowych znacząco wzrosła sprzedaż m.in. octu (wydatki na te kategorię były ponad dwa razy wyższe niż w czerwcu) oraz przypraw (wzrost o ponad 50%). Warto zaznaczyć, że sprzedaż tych kategorii niewiele zmieniła się w porównaniu z lipcem ubiegłego roku. Wysokie ceny owoców nie zachęcały jednak do przygotowania dżemów – w lipcu 2019 r. wartość sprzedaży cukru żelującego była o prawie 50% niższa niż rok wcześniej.

Średnia wartość paragonu w sklepach małoformatowych wyniosła w lipcu 14,9 zł, czyli o 7% czyli więcej niż rok wcześniej i  blisko 1,4% więcej niż w czerwcu 2019 r.

Z danych CMR i PIH wynika, że okresie od stycznia do lipca 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 wzrosła w porównaniu z tym samym okresem 2018 r. o 8% - wzrost ten wynikał częsciowo z wyższych niż przed rokiem cen, ale także z nieco wyższej liczby transakcji a także większej liczby opakowań wkładanych do koszyka.

Sprzedaż w lipcu 2019 w supermarketach 301=2500 m2 (z wyłączeniem dyskontów) wzrosła mdm + 4,6% oraz rdr + 7,3%.

 

Źródło: Polska Izba Handlu

 

Partner portalu

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.