Biedronka po raz trzeci została laureatem Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, przygotowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” i firmę Acropolis. Zajęła trzecie miejsce, odnotowując wzrost wartości marki w stosunku do ubiegłego roku o 10 procent, informuje Centrum prasowe dyskontu.
Od pierwszej edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, która miała miejsce w 2004 roku, wartość marki Biedronka wzrosła o 3,1 mld zł, a w porównaniu z wynikami z 2013 roku – o 355 mln zł do poziomu 3 311,1 mln zł. Biedronka jest jedyną siecią detaliczną, która znalazła się w pierwszej dwudziestce rankingu.
Biedronka utrzymała również wysokie pozycje w zestawieniach szczegółowych. Została uznana najczęściej wybieraną przez konsumentów marką, a także tą, która cieszy się największą lojalnością klientów.
Sieć Biedronka jest obecnie jedną z najcenniejszych i najbardziej rozpoznawanych polskich marek oraz liderem wśród sieci detalicznych. To efekt między innymi dynamicznej ekspansji i osiąganych wyników, a przede wszystkim niesłabnącego zaufania klientów. Ponad 2500 sklepów sieci w całej Polsce odwiedza dziennie około 4 mln kupujących.
W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek nagradzane są zarówno najbardziej wartościowe marki, jak i najmocniejsze w wybranych 12 branżach. Podstawowym kryterium selekcji jest ich polskość, rozumiana jako miejsce narodzin danej marki. Podobnie jak w ubiegłym roku w klasyfikacji uwzględniono 330 przedsiębiorstw. W tegorocznej edycji łączna wartość marek firm uczestniczących w konkursie wyniosła ponad 61,5 mld zł.
Uroczystość wręczenia tegorocznych nagród odbyła się 27 listopada br.
w Warszawie. Wyróżnienie dla marki Biedronka odebrał Tomasz Domański z Działu Marketingu Jeronimo Martins Polska S.A.