Marka Biedronka po raz kolejny została uhonorowana nagrodami w prestiżowym konkursie Superbrands, potwierdzając tym samym swoją przynależność do grona najsilniejszych marek w Polsce. W tym roku okazała się liderem w kategorii „Sieci sklepów spożywczo-przemysłowych” oraz po raz kolejny zyskała uznanie konsumentów w kategorii „Created in Poland”.
Nagrody Superbrands to wyróżnienia przyznawane firmom i instytucjom za zaangażowanie w budowanie silnej pozycji marki, zarówno w wymiarze gospodarczym, jak i emocjonalnym. Pomysłodawcą programu jest światowa organizacja Superbrands Ltd., której celem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach lokalnych.
W obecnej, ósmej edycji konkursu na liście ocenianych marek znalazło się ponad 2000 brandów konsumenckich w 26 kategoriach, które przeszły dwuetapowy Proces Certyfikacji. W badaniu konsumenckim, przeprowadzonym we wrześniu 2013 roku na próbie 15 000 respondentów, konsumenci oceniali znajomość marek, wskazywali, czy poleciliby je innym oraz odpowiadali na pytanie o rolę, jaką w ich życiu odgrywa dana marka. Następnie oceny dokonywali eksperci Rady Marek Superbrands, czyli specjaliści z dziedziny marketingu, komunikacji i budowania świadomości marek.
Biedronka została doceniona także bezpośrednio przez konsumentów, zdobywając tytuł „Created in Poland” przyznawany markom stworzonym w Polsce. W ocenie respondentów kluczowe były znajomość marki oraz deklarowana skłonność do ich polecenia.
Gala wręczenia nagród odbyła się 27 maja br. w Warszawie, nagrodę w imieniu firmy odebrał Jakub Cichecki, dyrektor marketingu Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka.
Wartość i popularność marki Biedronka potwierdzają także inne wyróżnienia, w tym m.in. trzykrotny tytuł Marki Godnej Zaufania, przyznawany w badaniu konsumenckim magazynu „Readers' Digest” oraz trzecie miejsce w rankingu Najcenniejsze Polskie Marki 2013, przygotowywanym przez redakcję „Rzeczpospolitej”.