Sieć Biedronka poszerza ofertę produktów dla osób ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi. Od listopada do stałego asortymentu wybranych sklepów trafią, obok już obecnych wafli ryżowych i wędliny, kolejne artykuły bezglutenowe – makarony z mąki kukurydzianej Pastani bezglutenowy. Do tej pory w ramach ofert czasowych w sieci Biedronka dostępne już były m.in. bezglutenowa konserwa rybna z łososia dla dzieci, kawa zbożowa czy bezglutenowe piwo.
Biedronka jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce zaczęła w ramach produktów marki własnej oferować produkty bezglutenowe, zaopiniowane i potwierdzone przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Artykuły można łatwo rozpoznać dzięki umieszczonemu na opakowaniach znakowi przekreślonego kłosa.
Już od listopada stały asortyment wybranych sklepów sieci Biedronka powiększy się o kolejne pozycje - makarony Pastani bezglutenowy produkowane w 100 proc. z mąki kukurydzianej. Dostępne będą w trzech rodzajach: fusilli, spaghetti i penne. Uzupełnią one dotychczasową ofertę, w której znajdują się: Wafle ryżowe naturalne Arozza, wytwarzane wyłącznie z brązowego ryżu bez żadnych dodatków, oraz Polędwica wędzona z kurczaka marki Konspol.
Stały asortyment Biedronki uzupełniany jest także o oferty czasowe, w których do tej pory znalazły się produkty bezglutenowe m.in. przygotowane specjalnie z myślą o dzieciach. We wrześniu dostępny był Łosoś w sosie pomidorowym Amerigo Kids - jedna z pierwszych na rynku konserw rybnych sterylizowanych, oznaczonych znakiem przekreślonego kłosa. Klienci do tej pory mogli także nabyć kawę Cafe Pro Vita w puszce. Od października w ofercie na terenie całego kraju, w ramach trwających testów, dostępne jest także bezglutenowePiwo Cechowe. Proces produkcji tego piwa zapewnia osobom na diecie bezglutenowej odpowiednio zredukowany poziom czynników alergennych, pozostając bez wpływu na walory smakowe napoju.
Biedronka od lat podejmuje wiele działań na rzecz promocji zdrowego stylu życia i dobrego odżywiania się, co znajduje odzwierciedlenie także w jej ofercie. Ostatnio wprowadziła nową linię własną produktów spożywczych „kcalculation - licz kalorie!”, w ramach której dostępne są produkty pakowane w porcjach do 50 kcal lub 100 kcal, idealnie nadające się na przekąskę w ciągu dnia czy drugie śniadanie do szkoły.
Sieć realizuje również program „5 garści zdrowia”, zachęcający do spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Ponadto wspólnie z dostawcami dąży do ograniczenia w artykułach spożywczych marki własnej substancji, których w Polsce spożywa się za dużo. W ten sposób w roku 2015 r., w ramach produktów przetworzonych, na rynek wprowadzonych zostanie mniej o ponad 120 ton cukru, ponad 250 ton tłuszczu i 39 ton soli. Od 2009 roku Biedronka współpracuje także z Instytutem Żywności i Żywienia, angażując się w akcję edukacyjną „Czytaj etykiety”, której celem jest nakłonienie konsumentów do sprawdzania informacji żywieniowych na etykietach przy wyborze artykułów.
Więcej informacji na temat aktualnej oferty i nowości produktowych, znajduje się na stronie internetowej www.biedronka.pl.
Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2650 sklepów w ponad tysiącu miejscowości. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. Sieć Biedronka, obecna na polskim rynku od 20 lat, współpracuje z ponad pięciuset polskimi partnerami handlowymi. Jeronimo Martins w Polsce zatrudnia ponad 55 tys. pracowników. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 11 mld zł. Jeronimo Martins Polska S.A. jest 2. co do wielkości polską firmą, a Biedronka 2. najcenniejszą polską marką według dziennika „Rzeczpospolita”. Spółka jest partnerem strategicznym Forum odpowiedzialnego Biznesu.