Od marca Carrefour rozszerza możliwości współpracy z siecią w ramach franczyzowych sklepów convenience, informuje Centrum Informacyjne sieci handlowej.
Nowy model partnerski skierowany jest do przedsiębiorczych, młodych ludzi, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy i chcą prowadzić własny biznes w branży handlowo-spożywczej. Sieć kieruje swoją propozycję także do tych młodych handlowców, którzy prowadzą już własne sklepy, lecz chcieliby zwiększyć swój potencjał i związać się z doświadczonym partnerem, oferującym sprawdzone rozwiązania.
Franczyza dla ambitnych i młodych
Carrefour wraz ze swoimi partnerami biznesowymi zarządza obecnie siecią ponad 460 sklepów franczyzowych w całej Polsce. Są to placówki pod szyldami Express (format zielony i pomarańczowy, uzależniony od potrzeb klientów i lokalizacji sklepu) oraz sklepy Globi, znajdujące się głównie na terenach wiejskich. Nowa oferta współpracy to propozycja skierowana do dynamicznych młodych osób, chcących prowadzić działalność gospodarczą, które w ten sposób wejdą na rynek pracy i podejmą wyzwanie prowadzenia sklepu pod szyldem Express. Oznacza to, że w ramach takiej współpracy powstawać będą placówki handlowe z tzw. pomarańczowym logo i zlokalizowane w centrach dużych miast. Otwierane mogą być one wszędzie tam, gdzie jest duże natężenie ruchu, np. w ciągach komunikacyjnych, przy przystankach i w pobliżu innych obiektów użytku publicznego.
- Dziś sytuacja młodych Polaków, którzy kończą studia i chcą wkroczyć na rynek pracy jest trudna. Sama edukacja często nie wystarcza do podjęcia satysfakcjonującej działalności, potrzebne jest także praktyczne doświadczenie i wkład finansowy. Carrefour postanowił wykorzystać swoje doświadczenie i know-how w zakresie franczyzy, aby stworzyć model współpracy skierowany właśnie do tej grupy – aktywnych i przedsiębiorczych, młodych ludzi. W ten sposób chcemy pomóc im rozpocząć funkcjonowanie na rynku pracy i dać realną propozycję działalności biznesowej – mówił podczas konferencji prasowej Guillaume de Colonges, Prezes Carrefour Polska.
Ważny podkreślenia jest fakt, że Carrefour rozwija w Polsce swój model franczyzy od 5-ciu lat, a sklepy otwarte w jego ramach z sukcesami realizują swoje cele biznesowe. Są to dobrze funkcjonujące placówki handlowe, wspierane wieloletnim doświadczeniem sieci Carrefour w branży handlowej. Potwierdzeniem skuteczności tego modelu jest fakt, iż wielu franczyzobiorców Carrefour wciąż się rozwija, otwierając nowe sklepy i zwiększając zasięg swojej działalności. Do nowej oferty zachęcić mają młodych franczyzobiorców m.in. elastyczne warunki, jeśli chodzi o wymagany przez sieć wkład własny. Wysokość tego wkładu jest indywidualnie oceniana według możliwości i potencjału rozwojowego młodego przedsiębiorcy, co jest szczególnie istotne z punktu widzenia ludzi rozpoczynających działalność gospodarczą. Carrefour oferuje nowym, młodym partnerom wkład finansowy w wysokości nawet do kilkudziesięciu tys. zł na rozwój sklepu w formacie convenience. Sieć dodatkowo oferuje także pomoc w znalezieniu lokalu użytkowego w dobrej lokalizacji, gdzie zostanie otwarty nowy sklep, a także inwestuje w jego pełne wyposażenie.
Co daje franczyza z Carrefour
Swój model franczyzy sieć opiera niezmiennie na czterech filarach: silnej i rozpoznawalnej marce, dobrze dobranym do lokalnych potrzeb klientów asortymencie, sprawnej logistyce oraz na doświadczeniu i dzieleniu się wiedzą na każdym etapie działania sklepu. - Od kilku lat stawiamy na multiformatowość, rozwijając koncepty sklepów zróżnicowane pod względem powierzchni i odpowiednio dostosowane do potencjału lokalnych rynków. Nasi partnerzy zyskują w ten sposób szeroką możliwość współpracy z Carrefour, w oparciu o model, który pod kątem ich możliwości kapitałowych oraz wymagań lokalnego rynku, odpowiada im najbardziej. Rozwijane przez nas od 5 lat koncepty franczyzowe zostały bardzo przychylnie przyjęte przez franczyzobiorców oraz klientów, dlatego planujemy utrzymać, a nawet zwiększyć dynamikę tworzenia kolejnych placówek – mówił Marek Lipka, Dyrektor Franczyzy Carrefour Polska.
Nie do przecenienia jest kompleksowe podejście sieci Carrefour do modelu współpracy w ramach franczyzy, dzięki któremu firma nie tylko oferuje partnerowi swoje rozpoznawalne logo, ale przede wszystkim dba o budowanie współpracy, opartej na wieloletnim know-how w zakresie handlu. W takim modelu obie strony biorą odpowiedzialność za rozwój prowadzonego biznesu. Carrefour oczekuje w zamian od swoich franczyzobiorców przede wszystkim zaangażowania i chęci osiągnięcia sukcesu, a także przestrzegania standardów dotyczących oferty i obsługi, dzięki którym marka Carrefour jest od lat ceniona przez polskich konsumentów.
Carrefour zapewnia swoim partnerom otwierającym sklep Express convenience:
- 100 % wyposażenia sklepu,
- 100% sprzętu informatycznego z niezbędnym oprogramowaniem,
- kompletną realizację procesu otwarcia sklepu przez ekipę Carrefour,
- pakiet szkoleń,
- pełny pakiet marketingowy o wartości przekraczającej 30 tys. zł,
- profesjonalną logistykę,
- doradztwo i wsparcie opiekuna regionalnego.
Nowy model współpracy jest efektem uważnej obserwacji rynku pracy i analizy potrzeb potencjalnych partnerów biznesowych. - Młodzi Polacy są bardzo przedsiębiorczy i mają wspaniałe pomysły na biznes. Chcemy tak ukierunkować ich potencjał, a jednocześnie wesprzeć naszym doświadczeniem, aby razem osiągnąć rynkowy sukces. Rok 2015 to dla Carrefour rok pełen wyzwań – zgodnie z przyjętą strategią będziemy intensywnie rozwijać sieć naszych sklepów we wszystkich formatach handlowych, w tym przede wszystkim w formacie franczyzowych sklepów convenience. Mamy nadzieję, że przyczyni się do tego sukces nowej oferty, dedykowanej młodym partnerom – kontynuował Guillaume de Colonges, Prezes Carrefour Polska.