GÅ‚ównymi odbiorcami miÄ™sa wieprzowego z Polski, w ujÄ™ciu iloÅ›ciowym, pozostajÄ… WÅ‚ochy oraz Niemcy. Niemniej, sprzedaż w tych kierunkach w omawianym okresie zmniejszyÅ‚a siÄ™ odpowiednio o 19% i 8%. Niewielki wzrost odnotowano natomiast w przypadku Stanów Zjednoczonych, najwiÄ™kszego importera nieprzetworzonej wieprzowiny z Polski w ujÄ™ciu wartoÅ›ciowym, trzeciego w ujÄ™ciu wolumenowym. W skali roku zwiÄ™kszyÅ‚y one zakupy o prawie 3% do 7,7 tys. t. Sprzedaż do Hongkongu (drugiego pozaunijnego importera z Polski) wzrosÅ‚a o ponad 13% w relacji rocznej do 5,6 tys. t. Z kolei eksport do Kanady byÅ‚ o 116% wyższy (łącznie wyniósÅ‚ 2,2 tys. t) niż w analogicznym okresie ubiegÅ‚ego roku, zaÅ› do Chile prawie 8-krotnie wyższy (2,0 tys. t).
ŹródÅ‚o: AgroTydzieÅ„