Głównymi odbiorcami mięsa wieprzowego z Polski, w ujęciu ilościowym, pozostają Włochy oraz Niemcy. Niemniej, sprzedaż w tych kierunkach w omawianym okresie zmniejszyła się odpowiednio o 19% i 8%. Niewielki wzrost odnotowano natomiast w przypadku Stanów Zjednoczonych, największego importera nieprzetworzonej wieprzowiny z Polski w ujęciu wartościowym, trzeciego w ujęciu wolumenowym. W skali roku zwiększyły one zakupy o prawie 3% do 7,7 tys. t. Sprzedaż do Hongkongu (drugiego pozaunijnego importera z Polski) wzrosła o ponad 13% w relacji rocznej do 5,6 tys. t. Z kolei eksport do Kanady był o 116% wyższy (łącznie wyniósł 2,2 tys. t) niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, zaś do Chile prawie 8-krotnie wyższy (2,0 tys. t).
Źródło: AgroTydzień