Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz typu „dom i ogród” Bricomarché, osiągnęła w 2014 r. w Polsce obroty w wysokości 5,43 miliarda złotych. Rezultat ten pozwolił osiągnąć 11% wzrost w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Tym samym Grupa zrealizowała pierwszy etap strategii Polska CAP 2020.
Intermarché i Bricomarché z wysokimi wskaźnikami wzrostu przychodów.
Jak donosi pressroom, sieć Intermarché wygenerowała w minionym roku obroty w wysokości 4,27 mld zł. Oznacza to wzrost o 8,4% w porównaniu z rokiem 2013.
Spożywczy szyld Grupy Muszkieterów powiększył się o 18 nowych placówek handlowych. Sieć Bricomarché zanotowała natomiast obroty na poziomie 1,16 mld zł, zwiększając je tym samym o 19,1% w stosunku do wcześniejszego roku. Wynik ten pozwolił osiągnąć Bricomarché najwyższy wskaźnik progresji obrotów wśród sieci supermarketów branży DIY. Ponadto w 2014 r. otwartych zastało 14 nowych punktów sprzedaży „dom i ogród”. W zeszłym roku sieć Bricomarché rozpoczęła proces przejmowania lokalizacji po sklepach NOMI. W 2014 r. w miejscu dawnych sklepów NOMI w Siemianowicach Śląskich, Świętochłowicach i Tczewie powstały 3 punkty sprzedaży Bricomarché. Do końca 2015 r. kolejnych 7 sklepów Bricomarché zastąpi placówki handlowe po sieci NOMI. Bricomarché rozważa również przejęcie kolejnych 4 sklepów po konkurencji.
– Wpływ na osiągnięcie dobrych wyników finansowych miało kilka czynników. Na skutek optymalizacji polityki handlowej polepszyło się postrzeganie cenowe Intermarché. Ważne okazało się także utrzymywanie silnego wyróżnika, jakim jest lada tradycyjna z własnym rozbiorem mięsa i wędzarnią. W przypadku Bricomarché znacząca była modernizacja konceptu sklepów, systematyczna aktualizacja oferty oraz nowa forma komunikacji z klientami – wyjaśnia Patrick Renault, Prezes Grupy Muszkieterów.
W 2014 r. Grupa nawiązała współpracę z 63 nowymi franczyzobiorcami, a w nowo otwartych placówkach Intermarché i Bricomarché zatrudnienie znalazło odpowiednio około 900 i 350 osób. W tym roku Muszkieterowie rozpoczną realizację drugiego etapu strategii Polska CAP 2020, zgodnie z którą zamierzają otworzyć przynajmniej 36 sklepów spożywczych, 21 sklepów typu „dom i ogród” oraz 10 stacji paliw.
W perspektywie europejskiej, Grupa Muszkieterów po raz pierwszy osiągnęła obroty na poziomie przekraczającym 40 miliardów euro. Do tego wyniku w dużym stopniu przyczyniły się wyniki handlowe oraz rozwój sieci Muszkieterów w Polsce, która jest najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem Grupy.