Intermarché, sieć zrzeszająca niezależnych przedsiębiorców, oraz grupa Casino, podjęły decyzję o rozpoczęciu współpracy w obszarze wspólnych negocjacji zakupowych na rok 2015, informuje biuro prasowe marketu.
Ustalona na wspólnych warunkach współpraca dotyczy wyłącznie Francji. Dla obu partnerów będzie to okazja do zoptymalizowania swoich zakupów na poziomie kraju w zakresie produktów spożywczych oraz przemysłowych. Skutkować to będzie pojawieniem się atrakcyjnej oferty handlowej dla dostawców największych marek międzynarodowych koncernów.
Współpraca ta nie dotyczy artykułów sprzedawanych pod marką własną (private label), ani produktów świeżych, sprzedawanych na działach tradycyjnych, zakupionych u producentów rolnych czy też pochodzących z połowów. Wspólne negocjacje nie będą prowadzone również dla produktów marek krajowych, wytwarzanych przez małe i średnie przedsiębiorstwa.
Intermarché oraz grupa Casino nadal będą niezależnie zarządzać i rozwijać własne metody handlowe oraz punkty sprzedaży, utrzymując w ten sposób wszystkie różnice między szyldami.
Dzięki tej współpracy, klienci Intermarché oraz grupy Casino w dalszym ciągu korzystać będą z konkurencyjności stymulowanej przez obie sieci. Kooperacja między nimi nie zachwieje różnorodnością operatorów na francuskim rynku handlu sieciowego.