Sieć supermarketów spożywczych Intermarché podpisała umowę partnerską z Trace One, liderem rozwiązań w dziedzinie platform współpracy skierowanych do dystrybutorów i producentów działających w sektorze FMCG. Celem porozumienia jest wdrożenie portalu do kompleksowego i przejrzystego zarządzania produktami marki własnej w Intermarché, informuje Centrum informacyjne sieci handlowej.
Portal Trace One umożliwi sieci Intermarché wydajniejsze zarządzanie procesami wytwarzania produktów marki własnej, począwszy od dostosowania receptury do wymogów nałożonych przez sieć, poprzez wybór rodzaju opakowania, pojawienia się produktów w sprzedaży. Grupa Muszkieterów liczy również, że platforma pomoże jej we wzmocnieniu oferty produktów marki własnej przy jednoczesnym przyspieszeniu procesu ich wdrażania. Zostanie ona uruchomiona jeszcze w tym roku.
- Rozwiązanie Trace One to bardzo efektywne, stosowane na całym świecie narzędzie mające na celu usprawnienie zarządzania cyklem życia i jakością produktów marek własnych. Nasze szczególne zainteresowanie wzbudziła przede wszystkim szeroka rzesza dostawców już współpracujących z Trace One, dzięki czemu będziemy mogli utrzymywać kontakty z liczną grupą europejskich dystrybutorów. Dla naszych klientów oznacza to większą gamę towarów dostępnych w naszych sklepach oraz skrócony czas wdrażania wybranych towarów do sprzedaży – zaznacza Daniel Prałat, Dyrektor Generalny Dyrekcji Handlowej sieci Intermarché.
Poprzez użycie uniwersalnego narzędzia Trace One przeznaczonego dla dystrybutorów i producentów współpracujących z Intermarché, proces jakościowy sieci zostanie znacząco usprawniony. Ponadto Trace One ma wspólny format dla wszystkich kontrahentów, co ze zmniejszonym o połowę czasem koniecznym na podpisywanie specyfikacji towarów będzie stanowić istotne ułatwienie w tworzeniu i dostosowywaniu nowej gamy produktów marki własnej do potrzeb klientów sieci Intermarché.
- Dzięki zastosowaniu platformy Trace One, Grupa Muszkieterów przewiduje znaczące zwiększenie dynamiki wprowadzania na rynek nowych produktów. Dodatkowo portal Trace One przyspieszy procesy innowacyjności oraz zwiększy konkurencyjność produktów oferowanych w supermarketach Intermarché. Jest to odpowiedź na stale rosnące wymagania konsumentów, zarówno jeżeli chodzi o jakość produktów, jak i dostarczanie dokładnych informacji o towarach – dodaje Witold Tumielewicz, właściciel supermarketu Intermarché w Kórniku, nadzorujący projekt w ramach Grupy Muszkieterów w Polsce.
Aktualizowanie na bieżąco składów, zgodnie ze zmieniającymi się rygorystycznymi wytycznymi i regulacjami dotyczącymi żywności, zapewnia wysoką ochronę konsumenta. daje dużą ochronę dla konsumenta. Transparentność całego procesu produkcyjnego osiągniętego poprzez gromadzenie wszystkich istotnych danych dotyczących wytwarzanych artykułów umożliwi pełną identyfikowalność wszystkich składników na każdym etapie ich życia, a także zwiększy zaufanie klientów co do jakości produktów marki własnej.
Platforma Trace One działa już w innych krajach, w których obecni są Muszkieterowie, w Belgi, Portugalii oraz we Francji. Trace One jest obecnie wykorzystywana także przez ponad 20 000 producentów towarów na całym świecie, co z pewnością zagwarantuje klientom supermarketów sieci Intermarché szerszy wybór dostępnych produktów.