Sieć Intermarché wzbogaciła asortyment o linie przyjaznych środowisku produktów higienicznych, pielęgnacyjnych, a także chemii piorącej i czyszczącej. Produkty z tych kategorii są pierwszymi w Polsce sygnowanymi własną marką w tym segmencie rynku, donosi Grupa Muszkieterowie.
Nowe produkty oferowane przez supermarkety Intermarché dzielą się na dwie grupy: Eco i Bio. Ta pierwsza obejmuje przyjazne środowisku produkty chemii piorącej i czyszczącej. Są one w wysokim stopniu biodegradowalne lub umożliwiają oszczędność energii i wody. Produkowane są w systemie zrównoważonym pod względem ekologicznym oraz społecznym, uwzględniającym ochronę lasów. Produkty te sygnowane są europejskim znakiem ekologicznym Ecolabel.
Z kolei linia Bio obejmuje produkty kosmetyczne i higieniczne oraz artykuły pielęgnacyjne dla niemowląt i dzieci. Składniki produktów tej linii w co najmniej 95% pochodzą z rolnictwa ekologicznego. Co więcej, nie zawierają w sobie szeregu komponentów takich jak substancje z roślin genetycznie modyfikowanych czy sztuczne substancje zapachowe. Opakowania obu linii produktów ulegają biodegradacji lub nadają się do recyklingu.
- Prowadząc codzienną działalność nieustannie zachęcamy naszych klientów do wspólnego dbania o środowisko. Niedawno informowaliśmy o uruchomieniu stacji do ładowania pojazdów elektrycznych przy naszym sklepie w Świnoujściu, natomiast dziś możemy pochwalić się pierwszymi w Polsce liniami produktów Eco i Bio dostępnymi pod marką własną. Wprowadzenie do oferty supermarketów Intermarché nowych artykułów wpisuje się w naszą politykę dbałości o środowisko i zachęca klientów do zwracania uwagi na kwestie związane z ekologią – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
W skład linii Apta Ecologic (Eco) wchodzą m.in. produkty do prania oraz środki i płyny czyszczące, w których zastosowano rozwiązania zmniejszające negatywny wpływ na środowisko. Przykładowo, kapsułki oraz płyn do prania zawierają środki czynne pochodzenia roślinnego, a stosowanie ich zgodnie z zaleceniami dawkowania przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia wody, produkcji odpadów i zużycia energii.
Produkty Bio sprzedawane są pod markami Labell Bio i Pommette Bio. Ta pierwsza zawiera produkty kosmetyczne i higieniczne. Są wśród nich m.in. pochodzące w 100% z procesu recyklingu chusteczki higieniczne, szampon, krem na dzień i balsam do ciała, które nie zawierają szkodliwych substancji takich jak barwniki czy silikon. Z kolei Pommette Bio to produkty pielęgnacyjne dla niemowląt i dzieci. Pieluszki ekologiczne sygnowane tą marką są przebadane dermatologicznie, nie zawierają lateksu ani barwników, dzięki czemu nie są uczulające.
- Grupa Muszkieterów podejmuje liczne działania proekologiczne i stara się pokazywać swoim klientom jak ważna jest ochrona środowiska naturalnego. Wprowadzając do oferty sklepów Intermarché nowe, przyjazne środowisku produkty, chcemy zachęcić konsumentów do wybierania takich właśnie artykułów. Dzięki temu, że produkty Bio i Eco dostępne w supermarketach Intermarché są produktami marek własnych, możemy je zaoferować naszym klientom w cenach niższych lub zbliżonych do cen artykułów popularnych marek oraz o ponad połowę niższych od cen artykułów firm specjalizujących się w produkcji ekologicznej chemii gospodarczej i ekologicznych kosmetyków. Mamy nadzieję, że nasi klienci szybko docenią wysoką jakość i korzystne ceny nowych linii produktowych oraz będą chętnie po nie sięgać - dodaje Eliza Orepiuk-Szymura.
Produkty Apta Ecologic, Labell Bio i Pommette Bio są już dostępne we wszystkich sklepach sieci Intermarché. Aby ułatwić klientom ich odnalezienie, znajdują się one w specjalnie oznaczonych punktach.