Firma Jeronimo Martins Polska S.A., właściciel sieci sklepów Biedronka, zajęła drugie miejsce w rankingu „Lista 2000 Polskich Przedsiębiorstw i Eksporterów” przygotowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita”. Spółka awansowała o dwie pozycje w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem. Sieć Biedronka ponownie uplasowała się na pozycji lidera wśród największych sieci handlowych w Polsce, informuje biuro prasowe dyskontu.
Głównym kryterium branym pod uwagę w przygotowanym rankingu były przychody firm osiągnięte w 2013 r. W ubiegłym roku sprzedaż netto w złotych sieci Biedronka wzrosła o 15 proc. w porównaniu z rokiem 2012 i wyniosła ok. 32 mld zł. Pozwoliło to JMP na zajęcie pozycji wicelidera „Listy 2000 Polskich Przedsiębiorstw i Eksporterów” i awans w głównym zestawieniu o dwie pozycje w stosunku do ubiegłego roku. W dodatkowym rankingu „Rzeczpospolitej” największych sieci handlowych spółka została sklasyfikowana na pierwszym miejscu z przychodami około dwukrotnie większymi w porównaniu do drugiej w zestawieniu firmy.
Właściciel sieci Biedronka jest obecnie największym prywatnym pracodawcą w Polsce zatrudniającym ponad 55 tys. osób. Sieć generuje ponad 65 proc. przychodów Grupy Jeronimo Martins. JMP jest również jednym z największych podatników w Polsce. Tylko w 2013 r. kwota odprowadzonych podatków przez Jeronimo Martins Polska to ok. 700 mln zł, w tym podatek CIT w wysokości ponad 305 mln zł.
Firma Jeronimo Martins Polska została doceniona w tym roku również w innych rankingach. W zestawieniu „500 Największych Firm w Europie Środkowo - Wschodniej”, przygotowanym przez firmę doradczą Deloitte oraz dziennik „Rzeczpospolita”, JMP zajęła 8. miejsce, awansując aż o cztery pozycje w porównaniu z ubiegłoroczną klasyfikacją. Z kolei na liście największych firm w Europie Środkowo-Wschodniej przygotowanej przez firmę Coface, spółka Jeronimo Martins Polska uplasowała się na 9. miejscu.