Irlandzkie ministerstwo rolnictwa, żywności oraz zasobów morskich wraz z irlandzką radą ds. żywności (Bord Bia) wydadzą 3,75 mln EUR na promocję sprzedaży mięsa czerwonego w Chinach, Japonii
i Hongkongu. Kampania będzie częścią nowego finansowania przez Unię wsparcia sprzedaży wspólnotowych towarów rolno-spożywczych na rynkach zagranicznych. Bruksela wesprze irlandzki program 3 mln EUR, natomiast resztę zainwestuje Bord Bia. Przy okazji władze irlandzkie mają nadzieję na odblokowanie rynku chińskiego na dostawy wołowiny oraz jagnięciny z „zielonej wyspy”. W 2016 r. Irlandia wyeksportowała odpowiednio 1,5 tys. ton mięsa wołowego do Hongkongu oraz 1,2 tys. ton do Japonii. Zdaniem Irlandczyków, wywóz wołowiny w tych kierunkach rośnie bardzo dynamicznie, biorąc pod uwagę, że rynki te zostały otwarte dopiero w 2013 r.
Źródło: FAMMU/FAPA