Wyroby wędliniarskie, wytwarzane w supermarketach Intermarché w Słupsku, Strzegomiu i Szczecinku zwyciężyły w Ogólnopolskim Konkursie Wędliniarskim „Kryształowy Tasak”. W składzie jury znaleźli się przedstawiciele sieci Intermarché, organizacji branżowych, a także znani kucharze z Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Jednym z oceniających był Zbigniew Kurleto, mistrz kucharz, od 30 lat profesjonalnie zajmujący się gotowaniem i sztukami gastronomicznymi, przez 20 lat związany ze słynną polską restauracją „Wierzynek” w Krakowie.
Przy wyborze najlepszych produktów komisja konkursowa brała pod uwagę ich skład, recepturę, wygląd zewnętrzny oraz wygląd na przekroju, a także smak.
Laureaci konkursu zostali ogłoszeni 10 lutego br. podczas uroczystej Gali Wędliniarskiej, która odbyła się w Hotelu Andersia w Poznaniu.
– Tegoroczna, trzecia już edycja Konkursu spotkała się – podobnie zresztą jak poprzednia – z dużym zainteresowaniem producentów wyrobów wędliniarskich wytwarzanych na terenie sklepów naszej sieci. Zgłoszono łącznie ponad 130 produktów, które oceniane były przez ekspertów podczas dwudniowej degustacji. Jakość wszystkich wyrobów była bardzo wysoka, dlatego też wskazanie zwycięzców w poszczególnych kategoriach nie było łatwe – podkreśla Krzysztof Waligórski, Prezes Dyrekcji Handlowej sieci Intermarché.
Wszystkie produkty zgłoszone do konkursu musiały spełniać odpowiednie normy jakościowe. Komisja konkursowa oceniała zakodowane wyroby w trzech kategoriach: „kiełbasa sezonowa/grillowa”, „parówka/parówkowa” oraz „szynka i wędzonki”. Wśród zwycięzców poszczególnych kategorii znalazły się sklepy Intermarché z trzech miejscowości: supermarket ze Słupska (spółka Bianca) z nagrodą za produkt „parówka wiedeńska”, ze Strzegomia (spółka Miranda) za „grillową ekstra” oraz punkt sprzedaży ze Szczecinka (spółka Dominia) za „polędwicę łososiową”. Oprócz pierwszych miejsc, w każdej kategorii jury przyznało również po dwa wyróżnienia. Otrzymały je supermarkety m.in. z Chełmna, Obornik Wielkopolskich, Rudy Śląskiej i Świnoujścia.
Laureaci Konkursu otrzymali nagrody pieniężne, statuetki „Kryształowy Tasak” oraz zestawy profesjonalnych noży masarskich marki Victorinox. Produkty zwycięzców, opracowane według unikatowych receptur, będą również promowane w ramach całej sieci dzięki wprowadzeniu ich do sprzedaży w innych sklepach Intermarché. – Dzięki temu będziemy mogli dostarczać klientom wszystkich naszych supermarketów najlepsze wyroby wędliniarskie. Zależy nam na stałym doskonaleniu i podnoszeniu jakości wędzonek dostępnych we wszystkich naszych sklepach w Polsce. Cieszymy się, że „Kryształowy Tasak” na stałe wpisał się w kalendarz inicjatyw organizowanych przez Intermarché –zaznacza Krzysztof Waligórski.
Konkurs skierowany do szefów działów świeżych w sklepach Intermarché zorganizowany został po raz trzeci przez Dyrekcję Handlową sieci.