Stokrotka Optima to test nowej formuły prowadzenia sklepu. Cały czas uważnie obserwujemy to, co się dzieje na rynku oraz szukamy nowych rozwiązań, które będą stanowiły kolejny krok w rozwoju naszej firmy. – mówi Mirosław Wawryszczuk, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży, Członek Zarządu Stokrotka Sp. z o.o.
Zmieniające się warunki rynkowe, oczekiwania klientów, presja cenowa czy coraz szybszy tryb życia to czynniki, które są motywacją do szukania coraz to nowych rozwiązań. Żyjemy w bardzo dynamicznym świecie, który wymaga od nas elastyczności i otwartości na zmiany. Stokrotka Optima ma być przestrzenią, dzięki której uzyskamy odpowiedź na pytanie, jakie rozwiązania są najbardziej korzystne z punktu widzenia klientów i firmy – podkreśla Mirosław Wawryszczuk.
Prace nad tą formułą sieć rozpoczęła w pierwszym kwartale 2019 roku i już teraz proponuje ją klientom. W pierwszej kolejności nowe rozwiązanie zostało wdrożone w Lublinie, gdzie mieści się centrala Stokrotki z całym zapleczem kompetencyjnym oraz bazą logistyczną; to tutaj powstawały pomysły i rozwiązania, które pozwoliły spółce na tak skuteczne funkcjonowanie na polskim rynku.
Stokrotka Optima ma dedykowaną identyfikację wizualną, co jednak warte podkreślenia, elementy charakterystyczne dla sieci zostały zachowane. Pierwsze sklepy w tej formule zostały uruchomione jako sklepy własne. Powierzchniowo są zbliżone do supermarketów sieci Stokrotka. Różnią się natomiast asortymentem oraz polityką cenową.
Stokrotka Optima wyróżnia się wyselekcjonowanym portfolio produktów oraz konkurencyjnymi cenami. Zależy nam bowiem, aby wypracować taką formułę prowadzenia sklepu, która będzie optymalna pod różnymi względami, m.in. oferty asortymentowej, powierzchni sklepów, czy polityki cenowej – dodaje Paweł Paziewski, Dyrektor ds. Integracji Operacyjnej w Stokrotka Sp. z o.o.